کد خبر: 28900 A

تاسف آقای کارگردان از غربت فیلم اسکاری‌‌اش در وطن

تاسف آقای کارگردان از غربت فیلم اسکاری‌‌اش در وطن

فیلم "رُم" که نماینده کشور مکزیک در بخش فیلم زبان خارجی اسکار است تنها در ۴۰ سالن این کشور اکران می‌شود.

ایران آرت: آلفونسو کوارون کارگردان فیلم موفق "رُما" به انتقاد شدید از اکران ضعیف فیلمش در زادگاهش مکزیک پرداخت.

کارگردان فیلم "رُما" می‌گوید: بسیار غم‌انگیز است که سینماهای بیشتری در "لهستان" و "کره جنوبی" نسبت به وطنم "مکزیک" فیلمم را اکران می‌کنند.

او در ادامه افزود: "در کشورم مکزیک به این وسعت تنها ۴۰ سینما فیلمم را اکران کرده‌اند و ازین بابت بسیار نگرانم و این قضیه واقعا غم‌انگیز است."

به گزارش فارس، شرکت زنجیره‌ای سالن‌های سینمایی "سینه‌پولیس" که بزرگ‌ترین زنجیره سینمایی کشور مکزیک است از اکران فیلم "رُما" امتناع ورزیده و دلیل آن را مخالفت با سیاست‌های پخش اینترنتی کمپانی "نت‌فلیکس" عنوان کرده است.

فیلم "رُما" که اکرانش در سالن‌های سینما در مکزیک را از چهارشنبه ۲۱ نوامبر آغاز کرده، در سینماهای زنجیره‌ای "سینه‌پولیس" اکران نمی‌شود زیرا این زنجیره سینمایی نیازمند فیلم‌هایی‌ست که دارای پنجره ۹۰ روزه نمایش قبل از پخش اینترنتی یا پخش VOD (رسانه تعاملی) (video on demand) باشند.

"کلودیو توماسینی" مدیر اجرایی سینه‌پولیس در این مورد گفت: "کمپانی ما چنانچه "نت‌فلیکس" از قانون پیروی کند مشتاق به اکران فیلم "رُما" است و بدین معناست که تاریخ انتشار اینترنتی فیلم در مکزیک به فوریه ۲۰۱۹ تغییر یابد. چنانچه نت‌فلیکس موافقت کند، اکران فیلم "رُما" از همین ۲۹ نوامبر در سینماهای زنجیره‌ای "سینه‌پولیس" آغاز خواهد شد.

فیلم "رُما" که نماینده کشور مکزیک در بخش فیلم زبان خارجی اسکار امسال است تنها در ۴۰ سالن این کشور اکران می‌شود؛ در حالی که در کشورهایی چون کره جنوبی با ۵۰ و لهستان با ۵۷ سالن سینما اکران می‌شود، که از این بابت سهم بسیار اندکی را برای اکران این فیلم اختصاص داده است. معضلی که بیشتر جنگ بین شرکت سینماهای زنجیره‌ای "سینه‌پولیس" و "نت‌فلیکس" است و آلفونسو کوارون و فیلمش در این میان بیشترین آسیب را در کشور خود تجربه می‌کنند.

آلفونسو کوارون فیلم رم
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین