کد خبر: 28822 A

5 کارگردان سرشناس که آگهی تبلیغاتی ساختند

5 کارگردان سرشناس که آگهی تبلیغاتی ساختند

تعدادی از تیزرهای تبلیغاتی شرکت‌ها و برندهای معتبر توسط بزرگان سینمای هالیوود ساخته شده است.

ایران آرت: بسیاری از کارگردانان بزرگ سینمای هالیوود که فیلم‌های مهمی ساخته‌اند و در دنیای سینما اسم و رسمی دارند، در دوره‌ای از فعالیت هنری‌شان آگهی بازرگانی هم ساخته‌اند. اگر به این آگهی‌ها دقت کنید، متوجه می‌شوید فرقی نمی‌کند که این هنرمندان فیلم سینمایی می‌سازند یا آگهی بازرگانی، مهم این است که تمام نبوغ و خلاقیت‌شان را به کار می‌گیرند و چیزی فراتر از یک آگهی تبلیغاتی ساده خلق می‌کنند و با هنرمندی‌، بازار فروش برندی را که تبلیغ می‌کنند تکان می‌دهند. به گزارش خراسان، در ادامه نگاهی به فهرست تعدادی از مهم‌ترین کارگردانانی که آگهی بازرگانی ساخته‌اند انداخته‌ایم.

سرجیو لئونه - رنو

سرجیو لئونه کارگردان فقید ایتالیایی، بعد از فیلم "روزی روزگاری در آمریکا"، برای شرکت رنو یک آگهی ساخته و قدرت زیاد یکی از مدل‌های شرکت رنو را نشان داده است. فیلم سازی مانند او که با ساخت فیلم "خوب بد زشت"، سبک جدیدی از ژانر وسترن یعنی وسترن اسپاگتی را خلق می‌کند و پرچمدار این سبک می‌شود، جلوه‌هایی از عشق و علاقه‌اش به ژانر وسترن را حتی در آگهی بازرگانی هم نشان داده است. موسیقی این تبلیغ را هم انیو موریکونه ساخته است و الحق که برای چنین تبلیغ وسترنی، چه کسی بهتر از انیو موریکونه می‌تواند موسیقی بسازد؟

دیوید فینچر - نایکی

دیوید فینچر تا به حال برای برندهایی مانند نایکی و اپل آگهی تبلیغاتی کارگردانی کرده است. او سال 2009 زمانی که فیلم "مورد عجیب بنجامین باتن" را در فهرست نامزدها و برنده‌های جوایز اسکار داشت، برای کفش نایکی آگهی ساخت. او در این تبلیغ برخلاف چرخه معکوسی که در فیلم بنجامین باتن نشان می‌دهد، دو بازیکن ورزش راگبی را به تصویر می کشد که به طرز جالبی، علاقه به ورزش و جنب‌وجوش، از همان زمان تولد تا بزرگ سالی در حرکات و رفتار آن‌ها دیده می‌شود. علاوه بر دیوید فینچر نام دو نفر از بهترین‌های سینما در این آگهی دیده می‌شود. جف کرونن‌وث، فیلم بردار چند تا از بهترین فیلم‌های فینچر یعنی "باشگاه مشت‌زنی"، "شبکه اجتماعی"، "دختری با خالکوبی اژدها" و "دختر گمشده"، فیلم برداری این آگهی تبلیغاتی را برعهده داشته و موسیقی که در این تبلیغ استفاده شده هم قطعه محبوب و مشهور فیلم "خوب بد زشت" ساخته انیو موریکونه است.

دارن آرونوفسکی - سن لورن

دارن آرونوفسکی بعد از ساخت فیلم "قوی سیاه" برای عطر یک برند فرانسوی معروف، آگهی تبلیغاتی ساخت. جالب است بدانید آرونوفسکی برای موسیقی این تبلیغ، از دوست آهنگ سازش یعنی کلینت منسل که موسیقی فوق‌العاده فیلم "مرثیه‌ای برای یک رویا" را ساخته بود، کمک گرفت. وینست کسل که در فیلم "قوی سیاه" بازی کرده بود هم به عنوان بازیگر در این آگهی حضور داشت.

دیوید لینچ - پلی استیشن

قطعاً نام هنرمندی مانند دیوید لینچ در این فهرست بسیار جذاب خواهد بود. وقتی کارگردان بزرگ و مؤلفی مانند او پا به دنیای تبلیغات بگذارد، چه انتظاری دارید جز این که حتی در یک آگهی 60 ثانیه‌ای هم، شاهد گوشه‌ای از جهان سوررئالیستی او باشید؟ دیوید لینچ بعد از ساخت فیلم "جاده مالهالند" یک آگهی بازرگانی برای کمپانی سونی ساخته و کنسول بازی پلی‌استیشن 2 را تبلیغ کرده است. فضای خیالی و نمادهایی که در فیلم‌های او می‌بینیم، در این تبلیغ هم کاملاً مشهود است. دیوید لینچ فضایی شبیه به اولین فیلمش یعنی "کله پاک‌کن" را در این آگهی خلق کرده است.

ریدلی اسکات - اپل

ریدلی اسکات هم جزو فیلم سازان مهمی است که برای برند معتبری مانند اپل، آگهی تبلیغاتی جذابی را کارگردانی کرده است. استیو جابز در انتخاب کارگردان آگهی برندش هم هوشمندی به خرج داده و سال 1984، بعد از دیدن توانایی ریدلی اسکات در فیلم "بلید رانر"، او را به عنوان کارگردان آگهی تبلیغاتی رایانه اپل انتخاب کرده است. تبلیغی که ریدلی اسکات ساخت، تاثیر مهمی در آینده فروش این برند گذاشت و در دهه 80موفقیتی را برای این شرکت رقم زد.

دیوید فینچر دیوید لینچ ریدلی اسکات سرجیو لئونه دارن آرونوفسکی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین