کد خبر: 28107 A

مرگ بازیگری که ۵۰۰ فیلم بازی کرد

مرگ بازیگری که ۵۰۰ فیلم بازی کرد

بازیگر افسانه‌ای کره جنوبی در سن ۸۱ سالگی براثر بیماری سرطان ریه درگذشت.

ایران آرت: شین سئونگ-ایل که او را مهم‌ترین بازیگران تاریخ سینمای کره جنوبی می‌دانند، پس از یک و سال نیم مبارزه با بیماری در سن ۸۱ سالگی درگذشت.

به گزارش ایسنا به نقل از هالیوود ریپورتر، «شین سئونگ-ایل» بازیگر افسانه‌ای کره‌ای بود که در بیش از ۵۰۰ فیلم در دوران فعالیت خود حضور داشت و از او به عنوان شاهدی زنده از سینمای کره جنوبی یاد می‌شد. 

«پارک چان-ووک» کارگردان فیلم «اولد بوی» در واکنش به درگذشت این بازیگر بزرگ گفت: اگر در ژاپن «توشیرو میفونه»، در ایتالیا «مارچلو ماسترویانی»، در آمریکا «گرگوری پک» و در فرانسه «آلن دلون» داریم، سینمای کره جنوبی نیز «شین سئونگ-ایل» را برای تمام زمان‌ها و مکان‌ها دارد و هیچ جای دنیا سینما و هنر به یک فرد وابسته چون «شین سئونگ-ایل» وابسته نبوده است و بدون شناخت از وی، درک تاریخ سینما و فرهنگ مدرن کره جنوبی دشوار است. 

«شین سئونگ-ایل» تنها در سال ۱۹۶۷ میلادی در ۵۱ فیلم بازی کرد که در سینماهای کره جنوبی اکران شد و در فاصله هشت سال بین ۱۹۶۴ تا ۱۹۷۱ در ۳۲۴ فیلم مقابل دوربین رفت که برابر با ۲۷ درصد از ۱۱۹۴ فیلمی است که طی این چند سال در کره جنوبی به نمایش گذاشته شد. 

وی در عصر طلایی سینمای کره جنوبی در دهه‌های ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ میلادی به شهرت فراوانی به عنوان برترین بازیگر نقش اول دست یافت و فیلم ««فقط برای تو» محصول سال ۱۹۶۲ نیز نقش بسیار مهمی در ستاره شدن «شین سئونگ-ایل» داشت و فیلم «جوان پابرهنه« (۱۹۶۴) نیز نام او را به عنوان نماد جوانی در سینما مطرح کرد. 

این بازیگر کره‌ای در سال ۱۹۶۸ نیز با بازی در فیلم «یونچ» به جشنواره فیلم برلین رفت تا نام خود را به عنوان یک بازیگر تحسین‌شده بیش از پیش تثبیت کند. جشنواره فیلم بوسان سال گذشته برنامه‌ای برای مرور آثار این سینماگر کهنه‌کار ترتیب داده بود. 

«کیم سی-مو» منتقد سینمایی نام «شین سئونگ-ایل» را مترادف با سینمای کره جنوبی دانسته است. 

کره جنوبی شین سئونگ-ایل شین سئونگ ایل مرگ هنرمند
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین