کد خبر: 27996 A

چوب حراج به لباس‌های ستاره سینما

چوب حراج به لباس‌های ستاره سینما

ستاره 75 ساله فرانسوی لباس‌های ایو سن لورن خود را حراج می‌کند.

ایران آرت: مهدی فروتن: 300 دست لباس که بسیاری از آنها در خیاط‌خانه ایو سن لورن به شکلی کاملا اختصاصی برای کاترین دونوو طراحی و دوخته شده‌اند، چوب حراج می‌خورند.

به گزارش ایران‌آرت، ستاره 75 ساله سینمای فرانسه و جهان که زمانی از دوستان بسیار نزدیک ایو سن لورن (طراح مشهور مد) بود، قصد دارد برخی از بهترین لباس‌های دوران جوانی خود را در حراجی کریستیز در پاریس و همزمان در یک حراجی اینترنتی به فروش بگذارد. او سال 2002 در چهلمین سالگرد ورود به عرصه سینما و بازیگری به سن لورن گفته بود: «زیباترین رابطه عاشقانه من با تو رقم خورده است.»

دونوو مجموعه لباس‌های بسیار ارزشمند خود را در نرماندی در شمال غربی فرانسه نگه می‌داشت و حالا به دلیل نداشتن جا می‌خواهد آنها را بفروشد. این مجموعه شامل انواع کت تک، کت و شلوار زنانه، لباس‌های مهمانی و زیورآلات می‌شود که بسیاری از آنها صرفا برای ستاره فرانسوی دوخته شده‌اند. از جمله لباسی مربوط به مجموعه بهار و تابستان 1969 ایو سن لورن که دونوو آن را برای دیدار با آلفرد هیچکاک پوشید و امروز ارزشی معادل پنج هزار یورو دارد.

بازیگر سرشناس سینما 22 ساله بود که نخستین بار با سن لورن دیدار کرد. او که آن زمان با دیوید بیلی (عکاس بریتانیایی) ازدواج کرده بود، از طراح سرشناس خواست لباسی برای دیدارش با ملکه طراحی کند. دونوو با تصویری از یک مدل روسی به استودیوی اختصاصی سن لورن در پاریس رفت که مربوط به مجموعه یک سال پیش طراح نامدار فرانسوی بود. سن لورن آن لباس را برای دونوو دوخت و از آن پس بود که یک رابطه حرفه‌ای میان آنها شکل گرفت.

سن لورن به ستاره فرانسوی پیشنهاد داد لباس‌های مربوط به فیلم سینمایی «زیبای روز» (1967 به کارگردانی لوییس بونوئل) را برایش طراحی کند و این سرآغاز یک همکاری بود که بیش از 40 سال طول کشید و با مرگ سن لورن در 2008 به پایان راه رسید. دونوو در این باره می‌گوید: «من فقط 20 سال داشتم اما این فرصت را یافتم که کنار یکی از بهترین طراحان مد دنیا چشم‌ها و ذائقه‌ام را تربیت کنم.»

فرانسوا دوریکله، رئیس کریستیز فرانسه درباره حراج لباس‌های فاخر کاترین دونوو به آژانس فرانس‌پرس گفت: «آنچه ژانویه سال آینده اتفاق می‌افتد، کنار هم قرار گرفتن یکی از مشهورترین ستاره‌های سینمای فرانسه با یکی از درخشان‌ترین طراحان فرانسوی است.» این حراجی 19 تا 24 ژانویه در کریستیز پاریس برگزار می‌شود.

طراح لباس کاترین دونو ایو سن لورن
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین