کد خبر: 2768 A

مردم تلویزیون می بینند نه ماهواره/ معاون سیما گفت قاطعانه می گویم

مردم تلویزیون می بینند نه ماهواره/ معاون سیما گفت قاطعانه می گویم

مرتضی میرباقری, معاون سیما در نشست با خبرنگاران حرف های جالبی زده است که امید به اصلاح در تلویزیون را به کل از بین می برد.

ایران آرت :  از جمله گفته های جالب او اینکه در پاسخ به خبرنگاران در خصوص  کاهش مخاطبان تلویزیون گفت:"  ما در حال حاضر در تراز زمانی هستیم که بیشترین مخاطبان را نسبت به سنوات قبل داشته‌ایم. به نوعی که در نظرسنجی که ایسپا انجام داده است به نسبت سال گذشته تلویزیون به میزان ۱۵ درصد افزایش مخاطب داشته است. و به شکل قاطع می‌گویم تلویزیون جمهوری اسلامی ایران امروز بیشترین مخاطب را دارد و نسبت به گذشته افت نکرده است."

او در ادامه در پاسخ به این پرسش که با چه ادله‌ای می‌توان ثابت کرد که مخاطبان تلویزیون نسبت به قبل افزایش پیدا کرده است؟ توضیح داد:" در رابطه با  کم شدن گرایش مخاطبان به شبکه‌های ماهواره‌ای و افزایش مخاطبان تلویزیونمان نظرسنجی‌های بسیاری صورت گرفته است که هم خودمان انجام داده‌ایم وهم ارشاد و هم جاهای دیگر. اگر سازمانی ادعایی را در رابطه با میزان مخاطب برنامه‌ها مطرح می‌کند، یک حوزه‌ی نظرسنجی دارد که ده‌ها سال سابقه دارد و یک کار نهادینه‌شده انجام می‌دهد."

معاون سیما با این برداشت از میزان نفوذ تلویزیون میان مردم امید و احتمال هرگونه تحول مثبت در این رسانه فراگیر را از بین می برد. در حالی که دیده های رسانه ها می گوید پخش زنده فوتبال تنها محل مراجعه اکثریت مردم به تلویزیون است و سریال های ترکی ماهواره ها از خانواده های ایرانی بالا می رود گفته های معاون سیما ثابت می کند تلویزیون قصد ندارد فاصله اش با متن جامعه را باور کند. 

جالب است که در این نشست معاون سیما درباره حضور استاد شجریان در رسانه ملی ، عدم واکنش مناسب به اسکار اصغر فرهادی... هم پاسخ های در خور توجهی داد که ایران آرت آن را پیشتر منتشر کرده بود و در لینک زیر همین خبر هم می توانید آن را بخوانید

 

اصغر فرهادی محمد رضا شجریان مرتضی میرباقری
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین