کد خبر: 27652 A

زندگی آقای کمدین فیلم می‌شود

زندگی آقای کمدین فیلم می‌شود

ریچارد لینکلیتر فیلم زندگی بیل هیکس کمدین آمریکایی را کارگردانی و نویسندگی خواهد کرد.

ایران آرت: ریچارد لینکلیتر پروژه بدون عنوانی را درباره زندگی بیل هیکس کمدین آمریکایی، برای کمپانی فوکس فیچرز کارگردانی و نویسندگی خواهد کرد.

به گزارش مهر، بیل هیکس منتقد اجتماعی، طنزپرداز و استندآپ کمدینِ مشهور آمریکایی بود که در اواخر دهه ۷۰ در تگزاس کارش را با اجرای کمدی شروع کرد. او پس از آن در دهه ۸۰ به طور وسیع به مناطق مختلف سفر می کرد و به اجرا می پرداخت، هیکس در اجرای طنز سیاه و تفسیر اجتماعی متخصص بود. یکی از شوخی های مشهور هیکس در آن سال ها این بود: من هرگز با پدرم جور نبودم، بچه ها عادت داشتند پیش من بیایند و بگویند: پدر من می تونه پدر تو رو کتک بزنه، من هم می گفتم: واقعا؟ کی؟

هیکس در سال ۱۹۹۴ در سن ۳۲ ساگلی بر اثر سرطان لوزالمعده درگذشت، لینکلیتر به طور علنی گفته است که تاسف می خورد از این که نتوانسته با هیکس که یکی از طرفداران پر و پا قرص فیلم «مات و مبهوت» خود لینکلیتر بوده کار کند.

زندگی هیکس همچنین دست مایه مستند «آمریکایی: داستان بیل هیکس» نیز قرار گرفته است.

لینکلیتر تاکنون ۵ بار نامزد جایزه اسکار شده است، از شاخص ترین فیلم های این کارگردان می توان به «مات و مبهوت»، «پیش از طلوع»، «پیش از غروب» و «بچگی» اشاره کرد.

لینکلیتر هم اکنون در مراحل پس از تولید فیلم «کجا رفتی، برنادت» با شرکت کیت بلانشت، کریستن ویگ، بیلی کروداپ، جودی گریر و لارنس فیشبرن قرار دارد. آناپورنا پیکچرز قرار است در روز ۲۲ مارس (دوم فروردین) فیلم «کجا رفتی، برنادت» را که اقتباسی است از رمان مَری سِمپل اکران کند.

کمدین ریچارد لینکلیتر بیل هیکس
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین