کد خبر: 26562 A

صدف طلایی جشنواره فیلم سن سباستین اهدا شد

صدف طلایی جشنواره فیلم سن سباستین اهدا شد

یساکی لاکوئستا کارگردان اسپانیایی با فیلم «میان دو آب» جایزه صدف طلایی شصت و ششمین دوره جشنواره جهانی فیلم سن سباستین را بدست آورد.

ایران آرت: جشنواره جهانی فیلم سن سباستین مهم‌ترین جشنواره سینمایی اسپانیا و کشورهای اسپانیایی‌زبان دنیا، شب گذشته ۲۹ سپتامبر برندگان شصت و ششمین دوره خود را معرفی کرد.

به گزارش مهر، الکساندر پین رییس هیات داوران بخش مسابقه اصلی جشنواره درباره جایزه «صدف طلایی» گفت: اعضای هیات داوران به اتفاق آرا فیلم «میان دو آب» ساخته لاکوئستا را به‌عنوان بهترین فیلم جشنواره برگزیده‌اند.  

پین درباره این فیلم گفت: «میان دو آب» یک پرتره اجتماعی است که بیننده را به درون زندگی قهرمانانش دعوت می‌کند.

فیلم داستان ۲ برادر است که پس از سال‌ها جدایی دوباره یکدیگر را ملاقات می‌کنند یکی از این برادرها مدت‌ها در زندان بوده و دیگری در ارتش خدمت می‌کرده است.

اما بیش‌ترین جوایز جشنواره در شب اختتامیه این رویداد به فیلم «قرمز» ساخته بنجامین نایشتت کارگردان جوان آرژانتینی رسید. این فیلم توانست جایزه بهترین کارگردان، بهترین فیلمبردار و بهترین بازیگر مرد را بدست آورد.

نایشتت کارگردان آرژانتینی فیلم از توجه عمومی در لحظه دریافت جایزه استفاده کرد و به سست و ناپایدار بودن صنعت سینمای آرژانتین اعتراض کرد. او در این باره گفت «با این جایزه همه درباره چگونگی عملکرد سینمای آرژانتین می‌نویسند اما واقعیت این است که وزارت فرهنگ آرژانتین هفته گذشته بسته شد.» او همچنین در ادامه گفت: «فرهنگ بخشی از شان و منزلت انسانی است شما نمی‌توانید با آن معامله کنید.»

در شبی که برندگان جوایز از سخنرانی‌های خود برای طرح مسائل سیاسی و اجتماعی سود می‌بردند پل لاورتی فیلمنامه‌نویس همیشگی کن لوچ (بادی که بر مرغزار می‌وزد و اینجانب، دانیل بلیک) نیز از سخنرانی‌اش برای دریافت جایزه بهترین فیلمنامه که برای فیلم «یولی» ساخته همسرش بدست آورد، استفاده و علیه ایالات متحده آمریکا و اسراییل صحبت کرد. او این کشورها را «اراذل» خواند و از آن‌ها به عنوان تنها کشورهایی که از تحریم‌ها علیه کوبا حمایت می‌کنند یاد کرد.

در بخش جوایز جانبی جشنواره، هیروشی اکویاما ژاپنی توانست جایزه کارگردان نو را برای فیلم «حضرت عیسی» نخستین فیلمش در مقام کارگردان بدست آورد این جایزه ارزشی معادل ۵۸ هزار دلار دارد که به کارگردان و پخش کننده فیلم در اسپانیا تعلق می گیرد.

جایزه بهترین فیلم از دیدگاه مخاطبان جشنواره نیز به فیلم «روز دیگر زندگی» ساخته مشترک رائول دلافونته و دیمین ننوف رسید.

همچنین کلر دنی کارگردان نام آشنای فرانسوی برای «زندگی پرتجمل» نخستین فیلم انگلیسی زبانش جایزه فیپرشی را دریافت کرد.

شصت وششمین دوره جشنواره سن سباستین با نمایش فیلم «اوقات بد در ای‌ال رویال» به کارگردانی درو گادرد و با بازی جف بریجز، جان هم، داکوتا جانسون و کریس همسورث به کار خود پایان داد.

فهرست مهم ترین جوایز جشنواره به این شرح است:

صدف طلایی بهترین فیلم: «میان دو آّب» به کارگردانی ایساکی لاکوئستا

جایزه ویژه هیات داوران: «آلفا، حق کشتن» به کارگردانی بریلانته مندوزا

صدف نقره ای بهترین کارگردان: بنجامین نایشتت برای فیلم «قرمز»  

صدف نقره ای بهترین بازیگر زن: پیا جلتا برای فیلم «نقطه کور»

صدف نقره ای بهترین بازیگر مرد: داریو گراندینتی برای فیلم «قرمز»  

بهترین فیلمبرداری: پدرو ساترو برای فیلم «قرمز»  

بهترین فیلمنامه: «یک مرد وفادار» نوشته لویی گارل و ژان کلود کریر/ «یولی» نوشته پل لاور

جشنواره فیلم سن سباستین میان دو آب یساکی لاکوئستا پیا جلتا
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین