کد خبر: 26522 A

فیلم جدید پولانسکی با بازیگر برنده اسکار

فیلم جدید پولانسکی با بازیگر برنده اسکار

رومن پولانسکی از ساخت جدیدترین فیلمش به بازی ژان دوژادرن بازیگر فرانسوی برنده اسکار بر اساس یک داستان واقعی خبر داد.

ایران آرت: رومن پولانسکی، کارگردان مشهور لهستانی که بیش از چهار دهه است تحت تعقیب آمریکایی‌ها قرار داد در جدیدترین پروژه سینمایی خود فیلم «من متهم می‌کنم» با بازی «ژان دوژاردن» بازیگر برنده اسکار فیلم «هنرمند» را مقابل دوربین می‌برد. 

به گزارش ایسنا، این فیلم جاسوسی که قرار است مرحله فیلمبراری آن در ادامه سال در شهر پاریس آغاز شود، روایتگر داستان واقعی زندگی  «آلفرد دریفوس» افسر ارتش فرانسه است که به اشتباه و به جرم جاسوسی برای آلمان‌ها در دهه ۱۸۹۰ میلادی محکوم شد و پس از گذشت چند سال بی‌گناهی وی به اثبات رسید.

«ژان دوژاردن» در فیلم «من متهم می‌کنم» در نقش افسر ضدجاسوسی بازی می‌کند که بی‌گناهی «دریفوس» را ثابت می‌کند و نقش خود «آلفرد دریفوس» را «لوئیس گارل» بازی خواهد کرد. 

هالیوود ریپورتر نوشت، «پولانسکی» توسعه پروژه ساخت این فیلم را از شش سال پیش آغاز کرده و «رابرت هریس» رمان‌نویس انگلیسی که در سال ۲۰۱۰ در فیلم «سایه‌نویس» با «پولانسکی» همکاری داشت، نگارش فیلمنامه «من متهم می‌کنم» را بر عهده دارد. عنوان فرانسوی فیلم «J'Accuse» برگرفته از نامه معروفی است که »امیل زولا» نویسنده مطرح فرانسوی در حمایت از «دریفوس» و با انتقاد شدید از دولت فرانسه نوشت و پس از آن به یک سال زندان نیز محکوم شد. 

«پولانسکی» سازنده فیلم‌هایی چون «پیانیست» و «محله چینی‌ها» ۴۰ سال است به سبب اتهام تجاوز به دختری ۱۳ ساله در سال ۱۹۷۷ از ترس محاکمه سنگین از آمریکا فرار کرده و در پاریس زندگی می‌کند؛ چرا که فرانسه یکی از معدود کشورهای اروپایی است که مانع استرداد شهروندان خود به آمریکا می‌شود.

او پس از اعتراف به جرم تجاوزش در سال ۱۹۷۷ میلادی، ۴۲ روز را در زندانی در ایالت کالیفرنیا سپری کرد و سپس آزاد شد اما در سال ۱۹۷۸ زمانی که یک قاضی در تلاش بود مجددا پرونده او را به جریان بیاندازد و مجازاتی سنگین برای او صادر کند به فرانسه گریخت.

این کارگردان برنده اسکار در سال ۲۰۰۹ در سوئیس دستگیر شد و ۱۰ ماه را در حصر خانگی به سر برد اما دولت سوئیس در نهایت تقاضای دولت آمریکا مبنی بر استرداد «پولانسکی» را نپذیرفت و او را آزاد کرد.

آمریکا در سال ۲۰۱۵ از دولت لهستان نیز خواست تا «پولانسکی» را تحویل دهد اما دادگاه عالی این کشور اعلام کرد او دوران محکومیت خود را با توافق طرفین دعوا گذرانده است. 

رومن پولانسکی اسکار ژان دوژادرن من متهم می کنم
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین