کد خبر: 26388 A

پاداش ۱۵ درصدی برای رعایت برابری جنسیتی در سینما

پاداش ۱۵ درصدی برای رعایت برابری جنسیتی در سینما

دولت فرانسه برای رعایت برابری جنسیتی در فیلم‌سازی یک طرح تشویقی در نظر گرفته است.

ایران آرت: دولت فرانسه از ابتدای سال ۲۰۱۹ میلادی طرحی را به اجرا می‌گذارد تا به فیلم‌هایی که در پست‌های کلیدیِ تیم سازندۀ آن‌ها (کارگردان، فیلمنامه‌نویس، مدیر فنی و غیره) برابری جنسیتی رعایت شده باشد، یک پاداش مالی ۱۵ درصدی تعلق گیرد.

بنا بر اعلام فرانسواز نیسن، وزیر فرهنگ این کشور چنانچه در زمان ساخت فیلم‌های فرانسوی چهار تا هشت زن در پست‌های کلیدیِ تیم سازنده فعالیت داشته باشند، شرط کافی برای دریافت این پاداش را دارند. به گفتۀ او در حال حاضر کمتر از یک ششم فیلم‌های تولید فرانسه دارای چنین ویژگی هستند.

به گزارش یورونیوز، خانم نیسن که در دفتر مرکزی انجمن ملی فیلم فرانسه سخن می‌گفت، تاکید کرد: «من به تشویق‌های مالی باور دارم. وقتی که امور به خودیِ خود تغییر نمی‌کند یا به کندی تغییر می‌کند، باید برای تغییر وارد عمل شویم.»

او پیش از این در ماه مه در جریان برگزاری جشنواره کن نیز اعلام کرده بود که از این به بعد یارانۀ پرداختی به فیلم‌ها، به موفقیت فیلم‌ در تحقق هدفِ برابری جنسیتی در تمام جنبه‌های ساخت فیلم بستگی خواهد داشت.

بنا بر تحقیقات انجام شده توسط مرکز ملی سینما و تصاویر متحرک فرانسه (CNC) در حال حاضر در این کشور زنان کارگردان دستمزد کمتری در مقایسه با مردانی که در این حرفه مشغولند دریافت می‌کنند و نابرابری بزرگی هم در موضوع تامین مالی فیلم‌های آنها وجود دارد.

امسال در جریان برگزاری جشنواره کن ۸۲ تن از زنان فعال در صنعت فیلمسازی در اقدامی نمادین و با حضور گروهی روی فرش قرمز، به نابرابری پرداخت دستمزدها در این صنعت اعتراض کردند. این حرکت اعتراضی در دیگر جشنواره‌های فیلم در سطح اروپا نیز تکرار شد.

جشنواره فیلم کن هالیوود سینما سینمای فرانسه آزارهای جنسی برابری جنسیتی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین