کد خبر: 26230 A

برنامه‌ریزی جدید برای فیلم‌های جنگ ستارگان

برنامه‌ریزی جدید برای فیلم‌های جنگ ستارگان

دیزنی تصمیم گرفته شتاب تولید فیلم‌های جدید جنگ ستارگان را کاهش بدهد.

ایران آرت: شرکت دیزنی در سال ۲۰۱۲ استودیوی لوکاس فیلم را خریداری کرد و عملا صاحب مجموعه محبوب جنگ ستارگان شد. تقریبا از همان زمان تصمیمات مهمی درباره این مجموعه گرفته شد و دیزنی تلاش کرد با تمام توان چندین فیلم از این مجموعه را منتشر کند. با این وجود به نظر می‌رسد شکست شدید فیلم Solo: A Starwars Story باعث شده دیزنی تصمیم بگیرد شتاب تولید فیلم‌های جدید در این مجموعه را کاهش دهد.

به گزارش مجله دیجی کالا، به نظر می‌رسد شکست شدید فیلم Solo: A Starwars Story باعث شده دیزنی تصمیم بگیرد شتاب تولید فیلم‌های جدید مجموعه جنگ ستارگان را کاهش دهد. این موضوع در مصاحبه با باب ایگر مدیرعامل دیزنی مطرح شده و به نظر می‌رسد هواداران این مجموعه باید انتظار فیلم‌های کمتری را بکشند.

ایگر در مصاحبه با هالیوود ریپورتر به این نکته اشاره کرده که دیزنی حجم عظیمی از محتوا در این مجموعه را با سرعتی بسیار زیاد منتشر کرده و از این پس سرعت کار روی این مجموعه کاهش می‌یابد.

در واقع علت اشتیاق شدید دیزنی نسبت به ساخت فیلم‌های جدید در این مجموعه موفقیت مثال‌زدنی فیلم Star Wars: The Force Awakens بود. این اثر سینمایی که در سراسر جهان بیش از ۲ میلیارد دلار فروخت و در ایالات متحده آمریکا هم پرفروش‌ترین فیلم تاریخ باکس‌آفیس شد باعث شد دیزنی به شدت تشویق شود تا فیلم‌های جدیدی در این مجموعه بسازد. به قول یکی از کارشناسان دیزنی حس می‌کرد یک ماشین چاپ پول خریده و چرا پول بیشتری با آن چاپ نکند؟ دو اثر بعدی این مجموعه یعنی Rogue One و Last Jedi پس از ساخت The Force Awakens به‌ترتیب در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ هم نظر دیزنی را تغییر نداد.

فیلم‌ سال ۲۰۱۶ بیش از یک میلیارد فروخت و عملکرد Last Jedi حتی بهتر از Rogue One بود. اما ستاره بخت دیزنی بالاخره در سال ۲۰۱۸ با اکران Solo: A Starwars Story غروب کرد. یک فیلم پرهزینه با بودجه ۲۷۵ میلیون دلاری (بودجه‌ای بیشتر از فیلم The Force Awakens) که در حدود ۳۹۰ میلیون دلار فروخت و بدترین شکست سینمایی سال را برای دیزنی رقم زد. فقط برای درک عمق این شکست در مجموعه محبوبی چون جنگ ستارگان باید بدانید فیلم Star Wars: Episode IV که در سال ۱۹۷۷ با بودجه ۱۱ میلیون دلاری ساخته شد آن‌زمان ۷۷۵ میلیون دلار فروخت. این شکست سنگین و بی‌سابقه باعث شد دیزنی متوجه شود زیادی تند رفته و باید در رویکردش نسبت به مجموعه جنگ ستارگان بازاندیشی کند.

مدیرعامل دیزنی روی این نکته هم تاکید کرده که کاهش سرعت انتشار فیلم‌های جدید مجموعه به معنی از کار انداختن مجموعه نیست و این شرکت صرفا قصد دارد زمان‌بندی و تعداد این فیلم‌ها را بهتر و دقیق‌تر کنترل کند.

بعضی از کارشناسان معتقدند دیزنی تلاش کرده با مجموعه جنگ ستارگان رفتاری شبیه به فیلم‌های ابرقهرمانی جهان سینمایی مارول داشته باشد؛ رفتاری که بوضوح درباره این مجموعه‌ جواب نمی‌دهد و در عمل باعث آسیب به پایگاه هواداران آن خواهد شد.

هالیوود جنگ ستارگان جنگ ستارگان 9
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین