کد خبر: 2600 A

چرا ترانه علیدوستی در جشن فروشنده غایب بود؟

چرا ترانه علیدوستی در جشن فروشنده غایب بود؟

مراسم تقدیر از اصغر فرهادى و عوامل «فروشنده» براى جایزه اسکار در حالى برگزار شد که در کمال تعجب، ترانه علیدوستى بازیگر نقش اصلى این فیلم به مراسمى که خانه سینما و کانون سینماگران برگزار کردند...

ایران‌آرت: مراسم تقدیر از اصغر فرهادى و عوامل «فروشنده» براى جایزه اسکار در حالى برگزار شد که در کمال تعجب، ترانه علیدوستى بازیگر نقش اصلى این فیلم به مراسمى که خانه سینما و کانون سینماگران برگزار کردند، دعوت نشده بود. گمانه‌زنی‌ها بر این مبتنی است که این کنارگذاشتن به خاطر اختلاف فرهادى با علیدوستى بوده است.

داستان اختلاف فرهادى با علیدوستى از جایى شروع شد که ترانه علیدوستى بعد از اعلام نامزدهاى اسکار بیان کرد به نشانه اعتراض نسبت به تصمیم ترامپ، در مراسم شرکت نخواهد کرد. سخنان علیدوستى واکنش جهانى در پى داشت و بسیارى از سینماگران دنیا را همراه خود کرد و احتمال اسکار «فروشنده» را بالا برد.

اصغر فرهادى که تمام این مدت سکوت اختیار کرده بود و واکنشى به این موج ضد ترامپ که توسط ترانه استارت زده شد، نشان نداده بود، بعد از چند روز با متنى از عدم حضورش در مراسم خبر داد و اعلام کرد فقط با فیلمبردار فیلم مى‌خواستم در مراسم اسکار شرکت کنم و به طور غیرمستقیم صحبت‌هاى علیدوستى را نشنیده گرفت.

آن طور که به نظر مىرسد با وجود برنده‌شدن اسکار و موثر بودن صحبت‌هاى علیدوستى در دریافت اسکار، همچنان فرهادى از علیدوستى ناراحت است و با دعوت نشدن علیدوستى به مراسم مورد اشاره، این گمانه قوت گرفت.

 

اصغر فرهادی ترانه علیدوستی فیلم فروشنده
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین