کد خبر: 25998 A

افشای رازهای زندگی ستاره قدیمی سینما

افشای رازهای زندگی ستاره قدیمی سینما

مستندی درباره زندگی جین فوندا روز ۲۴ سپتامبر از شبکه اچ‌بی‌او روی آنتن می‌رود.

ایران آرت: شبکه اچ‌بی‌او به زودی مستند «جین فوندا در پنج پرده» را درباره بازیگر کهنه‌کار و معتبر هالیوود پخش می‌کند. سوزان لیسی کارگردان این فیلم مستند و فوندا در گفت‌وگو با ورایتی درباره چگونگی ساخته شدن آن و تصویری که از زندگی پر فراز و نشیب یک ستاره سینما ارائه کرده، صحبت کرده‌اند.

به گزارش آی سینما، لیسی می‌گوید که مدت‌ها به فوندا علاقه‌مند بوده و بعد از خواندن کتاب خاطرات این بازیگر با عنوان «زندگی من تا حالا» تصمیم گرفته از او یک پرتره خلق کند. این کارگردان فیلمش را به پنج قسمت تقسیم کرده تا به گفته خودش بر تاثیر این زن به عنوان یک بازیگر تحسین شده و یک فعال ضدجنگ جنجالی تاکید کند.

لیسی همچنین معتقد است فوندا به واسطه مردهای زندگی‌اش تعریف می‌شد؛ شامل پدرش هنری فوندا اسطوره هالیوود و سه شوهرش. تا این که در بخش پنجم فیلم که «جین» نام دارد، خودش را پیدا می‌کند.

این مستندساز می‌گوید: «سایه بزرگ هنری (فوندا) به اشکال مختلف روی داستان بود و بعد سه شوهر کاملا متفاوت که جین با هریک از آنها انسان متفاوتی بود. هریک از این بخش‌های زندگی‌اش نقش مهمی در شکل گیری هویت او داشتند. این طور نیست که آنها رفته باشند، جین با هریک از آنها رشد کرد.»

مستند «جین فوندا در پنج پرده» به دوران کودکی این بازیگر برنده اسکار هم می‌پردازد و موضوعات حساسی مانند خودکشی مادر او را هم پیش می‌کشد. جین فوندا در زمان مرگ مادرش ۱۲ ساله بود و در فیلم برای اولین بار سراغ آرامگاه او می‌رود و می‌گوید لحظه عاطفی مهمی رقم خورده است.

فوندا درباره کتاب خاطراتش و این فیلم مستند می‌گوید: «روش من این بود که فکر کنم چرا باید پرتره ساخت، چرا باید اجازه داد پرتره‌ای از من خلق شود یا خاطراتم نوشته شود؟ مگر این که بخواهم داستان واقعی را بگویم.» این بازیگر سرشناس معتقد است گفتن وقایع به آدم‌ها کمک می‌کند که درک کنند چرا هرکدام شان زندگی منحصر بفرد خود را داشته‌اند: «چون در نهایت می‌توانند با همین اتفاق‌ها شناخته شوند و هویت داشته باشند.»

مستند «جین فوندا در پنج پرده» روز ۲۴ سپتامبر از شبکه اچ‌بی‌او روی آنتن می‌رود.

مستند جین فوندا اچ بی او جین فوندا در پنج پنجره
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین