کد خبر: 25925 A

حضور ستاره‌ها در سریال جدید اچ‌بی‌او

حضور ستاره‌ها در سریال جدید اچ‌بی‌او

پخش جهانی سریال «نیروی اهریمنی‌اش» به شبکه اچ‌بی‌او رسید.

ایران آرت: شبکه اچ‌بی‌او به عنوان یکی از تهیه کنندگان و پخش کننده سریال «نیروی اهریمنی‌اش» با بی‌بی‌سی به توافق رسید. این سریال بر اساس مجموعه کتاب‌های مشهور فیلیپ پولمن به همین نام ساخته می‌شود. این سه‌گانه پولمن یکی از مشهورترین آثار ادبیات فانتزی جهان است که اولین بار طی سال‌های ۱۹۹۵ تا ۲۰۰۰ منتشر شد.

به گزارش آی سینما، هرچند اچ‌بی‌او سهم اندکی در تولید این سریال دارد، اما حق پخش جهانی آن در خارج از انگلستان را در اختیار گرفته است. کمپانی‌های نیو لاین و بد ولف هم در تهیه این مجموعه با بی‌بی‌سی مشارکت می‌کنند.

جیمز مک اوی و روث ویلسن بازیگران سرشناسی هستند که در کنار دافنه کین و لین مانوئل میراندا در «نیروی اهریمنی‌اش» حضور دارند. این یکی از گران‌قیمت‌ترین سریال‌های تولید شده در بریتانیا است.

فیلمنامه سریال را جک تورن نوشته و تام هوپر کارگردان انگلیسی برنده اسکار و سازنده «سخنرانی پادشاه» و فیلم موزیکال «بینوایان» کارگردانی را بر عهده دارد.

اثر پولمن شامل سه کتاب «سپیده شمالی»، «خنجر ظریف» و «دوربین کهربایی» است که در ایران هم ترجمه و منتشر شده است.

تا به حال بی‌بی‌سی سفارش تولید دو فصل هشت قسمتی سریال «نیروی اهریمنی‌اش» را داده و فیلمبرداری چند روز پیش در شهر کاردیف ولز آغاز شده است.

داستان درباره لیرا دختری جوان از دنیایی دیگر است که دنبال دوست دزدیده شده خود می‌گردد، اما به تدریج وارد ماجراجویی پرهیجانی می‌شود و پدیده شومی با نام «غبار» را می‌شناسد. نقش لیرا را دافنه کین بازی می‌کند و مک اوی در نقش لرد ازریل بلاکوا و روث ویلسن در نقش خانم کولتر مقابل دوربین رفته‌اند.

بی بی سی فیلیپ پولمن اچ بی او نیروی اهریمنی اش
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین