کد خبر: 25615 A

ستاره دهه ۷۰ و ۸۰ سینما درگذشت

ستاره دهه ۷۰ و ۸۰ سینما درگذشت

بازیگر مطرح هالیوود به علت ایست قلبی از دنیا رفت.

ایران آرت: برت رینولدز بازیگر سرشناس آمریکایی که چهار دهه پیش یکی از محبوب‌ترین ستاره‌های هالیوود بود، در ۸۲ سالگی درگذشت. او را بیشتر با فیلم‌های اکشن و کمدی-رمانتیک‌های عامه پسند می‌شناختند، اما بازی در فیلم «شب‌های بوگی» در دهه ۱۹۹۰ یک بار او را تا آستانه کسب جایزه اسکار پیش برد. او در مرکز پزشکی ژوپیتر در ایالت فلوریدا از دنیا رفت و دلیل مرگش ایست قلبی اعلام شده است.

به گزارش آی سینما، رینولدز در فیلم‌هایی مثل «رهایی»، «شروع دوباره»، «بهترین دوستان» و «مردی که زنان را دوست داشت» در دهه‌های ۱۹۷۰ و ۸۰ بازی کرد. هرچند تماشاگران شخصیت بازیگوش و مردانه او را دوست داشتند، اما هرگز بازیگر محبوب منتقدها نبود. نخستین بار که خود را روی پرده در فیلم «شب‌های بوگی» دید، مدیر برنامه‌های خود را اخراج کرد. اما این فیلم پل توماس آندرسن تنها نامزدی اسکار را برای او به ارمغان آورد. او هرچند این رقابت را به رابین ویلیامز واگذار کرد، اما جایزه گلدن گلوب را به خانه برد.

او در کتاب خاطراتش که در سال ۲۰۱۵ منتشر شد، گفته است: «خودم را در معرض نویسندگان جدید یا نقش‌های پرخطر قرار نمی‌دادم چون علاقه‌ای نداشتم به عنوان بازیگر با خودم چالش کنم. دوست داشتم اوقات خوبی داشته باشم. نتیجه این شد که فرصت‌های زیادی را برای نشان دادن این که می‌توانم نقش‌های جدی بازی کنم، از دست دادم. وقتی عاقبت به خودم آمدم و سعی کردم مسیرم را اصلاح کنم، کسی به من فرصت نداد.»

اما او از سال ۱۹۷۸ تا ۱۹۸۲ به مدت پنج سال پی در پی سودآورترین بازیگر هالیوود بود. آخرین بار بینگ کراسبی در دهه ۱۹۴۰ چنین رکوردی زده بود. در سال ۱۹۷۸ او همزمان چهار فیلم روی پرده سینماها داشت.

خودش گفته بود انتخاب اول میلوش فورمن برای نقش مک‌ مورفی در فیلم «پرواز بر فراز آشیانه فاخته» بود که باعث شد جک نیکلسون برایش اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد را بگیرد. او همچنین بازی در فیلم «زن زیبا» را که باعث شهرت ریچارد گر شد، رد کرد.

رینولدز در کتاب خاطراتش همچنین نوشته که «رهایی» به کارگردانی جان بورمن بهترین فیلم کارنامه‌اش بوده است. این فیلم که تولید طاقت فرسایی داشت، نامزد سه جایزه اسکار شد اما از مراسم دست خالی برگشت.

دیگر فیلم مهم او «اسموکی و سارق» بود که همراه با سالی فیلد بازی کرد و در سال ۱۹۷۷ ساخته شد. این فیلم ۱۲۸ میلیون دلار (معادل ۵۰۸ میلیون دلار امروز) فروش کرد و بعد از «جنگ ستارگان» دومین فیلم پرفروش سال شد.

بعد از افول ستاره‌اش در سینما، رینولدز در سریال‌های تلویزیونی کمدی زیادی مقابل دوربین رفت و در سال ۱۹۹۱ جایزه امی بهترین بازیگر سریال کمدی را به دست آورد.

هالیوود برت رینولدز
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین