کد خبر: 2547 A

رضا کیانیان: چرا شما اسکار نگرفتید؟!

رضا کیانیان: چرا شما اسکار نگرفتید؟!

رضا کیانیان باحضور در رویداد تکانه با تبریک موفقیت اصغر فرهادی برای کسب جایزه اسکار از ناراحتی بخشی از مردم برای این موفقیت انتقاد کرد.

ایران‌آرت: رضا کیانیان باحضور در رویداد تکانه با تبریک موفقیت اصغر فرهادی برای کسب جایزه اسکار از ناراحتی بخشی از مردم برای این موفقیت انتقاد کرد.

به گزارش خبرآنلاین، سومین روز از رویداد بزرگ تکانه صبح تا عصر جمعه 13 اسفند در تالار ابن سینا دانشکده علوم پزشکی دانشگاه تهران برگزار شد.

رضا کیانیان بازیگر پیشکسوت سینمای ایران با شرکت در این رویداد درباره موفقیت فیلم «فروشنده» در کسب اسکار و واکنش ها نسبت به آن گفت: «عده‌ای از این که آقای فرهادی اسکار گرفته است، خوشحال نیستند و بیشتر ناراحت‌اند که چرا آن‌ها اسکار نگرفته‌اند؟! اما دلیل این که درباره یک ماجرای خوشحال کننده آنقدر بحث می‌شود، این است که فرهادی یک نفر است و ما یاد نگرفته‌ایم بدانیم که او جزئی از ماست.»

کیانیان همچنین گفت: «در دنیا ثابت شده است که هیچ دوتایی شبیه به هم نیستند. آدم ها نیز همین طورند و حتی ادیان مختلف و مباحث فلسفه نیز بر این موضوع معترف‌اند. اما ما گاهی این اصل را یادمان می‌رود. با این وجود هنرمندان بیشتر شبیه خود هستند و در موج‌ها سهیم نمی‌شوند.»

او با اشاره به این که هر کس گنجی در درون خود دارد که با کشف آن به فردیت می رسد، افزود: «هر فردی باید گنج درون خود را پیدا کند. گاهی بعضی از بازیگران تلاش می‌کنند شبیه مارلون براندو یا رابرت دنیرو شوند. اما من می‌گویم آن‌ها که هستند، پس باید سعی کنیم شبیه خودمان باشیم. نباید جیره خوار گنج دیگران شویم. بلکه باید بدانیم چگونه گنج درون خود را کشف و از آن استفاده کنیم. به همین دلیل است که لباس و قیافه‌هایمان شبیه هم می‌شود.»

این بازیگر ادامه داد: «انسان‌ها برای کسب احساس امنیت معمولا شبیه هم می‌شوند و انگار جریانی ما را وا می‌دارد که شبیه خودمان نباشیم. چرا که عده‌ای همواره ما را در جمع حمایت می‌کنند و این احساس امنیت ما را از بروز فردیت مان باز می‌دارد.»

کیانیان با بیان این که هنرمندان واکاوی را از درون خود شروع می‌کنند، خاطر نشان کرد: «هنرمندان به دلیل این که برای خلق هنر مجبورند فردیت داشته باشند، ابتدا به خود نگاه می‌کنند. هنر هیچ وقت ابزار و وسیله‌ای برای چیز دیگر نیست. بلکه مثل نقاشی ناب است نه مثل بیلبورد و تبلیغات تجاری که شبیه‌اش را هرجا ببینیم.»

او با اشاره به این که برای آن که خودمان باشیم باید کودکانه زندگی کنیم، گفت: «وقتی قرار است خودمان باشیم، باید به درون خود برگردیم، کودکانه زندگی کنیم و بازیگوش باشیم. زیرا برای کودکان مهم نیست که دیگران چه می‌گویند. هر فرد با استخراج گنج درون خود در جهان یگانه و مثال زدنی خواهد شد. در این صورت است که اگر در جهان تنها باشیم، وحشت نمی‌کنیم. به همین دلیل است که هنر را دوست داریم. زیرا هنر انسان را بازیگوش می کند و به فردیت می رساند.»

دومین بخش از رویداد تکانه 18 الی 20 اسفند در دانشکده علوم پزشکی دانشگاه تهران برگزار می‌شود. این رویداد با شعار نگرشی دیگر به ایده ها شامل پنج بخش موضوعی تکانه کارآفرینی و کسب و کار، تکانه هنر، تکانه پزشکی و سلامت، تکانه اقتصاد، توسعه و جامعه شناسی و تکانه ویژه است.

 

 

اصغر فرهادی رضا کیانیان رویداد تکانه
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین