کد خبر: 25419 A

8 دقیقه تشویق ایستاده برای یک فیلم ترسناک

8 دقیقه تشویق ایستاده برای یک فیلم ترسناک

فیلم ترسناک "سوسپیریا" در جشنواره ونیز با استقبال مواجه شد.

ایران آرت: فیلم ترسناک «سوسپیریا» ساخته لوکا گوادانینو کارگردان ایتالیایی در پایان اولین نمایش خود در جشنواره فیلم ونیز با تشویق ایستاده تماشاگران مواجه شد، اما منتقدان را به شکل آشکار به دو دسته موافق و مخالف تقسیم کرد. این فیلم بازسازی فیلم کالت داریو آرجنتو استاد سینمای وحشت ایتالیاست.

به گزارش آی سینما به نقل از ددلاین، حاضران در اولین نمایش «سوسپیریا» هشت دقیقه ایستادند و برای سازندگان دست زدند. منتقد ایندیوایر فیلم را «تیره و تار و دیوانگی باشکوه» توصیف کرده و دیلی تلگراف به آن پنج ستاره داده و نوشته از فیلم اصلی بهتر است.

اما همه منتقدان فیلم را نپسندیده‌اند. نشریه تایم آن را «بی‌مزه، خسته کننده و احمقانه» خوانده و منتقد سایت راجر ابرت دات کام به فیلم لقب «پوچ و خودنمایانه» داده است. در نشست خبری فیلم هم هرچند عده قابل توجهی سازندگان را تشویق کردند، اما صدای سوت و هو کردن هم بلند شد.

گوادانینو در مراسم فرش قرمز فیلمش همراه با گروه بازیگران از جمله داکوتا جانسن، تیلدا سویینتون، کلویی گریس مورتز، جسیکا هارپر و الکس وک حاضر بود. رابطه این کارگردان با رسانه‌های ایتالیایی همیشه بالا و پایین داشته و واکنش‌های ضد و نقیض در نشست خبری فیلم قابل پیش بینی توصیف شده است.

نسخه جدید «سوسپیریا» که با بودجه ۲۰ میلیون دلاری ساخته شده، داستان یک امریکایی تازه وارد به یک آکادمی رقص است. او بعد از مدتی متوجه می‌شود آکادمی فقط ویترینی برای وقایع ترسناک و ناخوشایند پشت پرده است.

داریو آرجنتو نسخه اصلی فیلم را در سال ۱۹۷۷ ساخت که در آن جسیکا هارپر نقش اصلی را بازی می‌کرد. «سوسپیریا» یکی از بهترین فیلم‌های کارنامه آرجنتو تلقی می‌شود.

جشنواره فیلم ونیز فیلم ترسناک سوسپیریا
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین