کد خبر: 25335 A

انتظار فلسطین برای سومین نامزدی اسکار

انتظار فلسطین برای سومین نامزدی اسکار

کشور فلسطین فیلم نماینده خودش برای اسکار 2019 را معرفی کرد.

ایران آرت: مستند سینمایی «شکار ارواح» به کارگردانی رائد انضونی به نمایندگی از فلسطین در اسکار ۲۰۱۹ حضور می‌یابد.

به گزارش همشهری آنلاین، این فیلم نخستین بار زمستان سال گذشته در بخش پانوراما درجشنواره برلین به نمایش درآمد و برنده جایزه بهترین مستند و نامزد دریافت جایزه فیلم برگزیده تماشاگران شد. حضور در جشنواره‌های فیلادلفیا و سیاتل در آمریکا و نامزدی کسب جایزه بزرگ هیات داوران از جشنواره معتبر مستند شفیلد در انگلیس هم در سیاهه افتخارهای «شکار ارواح» به چشم می‌خورد.

کمیته معرفی فیلم برگزیده برای حضور در بخش بهترین فیلم خارجی‌زبان نود و یکمین دوره مراسم اهدای جوایز اسکار به نمایندگی از وزارت فرهنگ فلسطین «شکار ارواح» را روانه رقابت در اسکار 2019 کرد. در بخشی از بیانه معرفی این فیلم آمده است: «از سال 1967 تا امروز بیش از 800 هزار شهروند فلسطینی به زندان‌های رژیم صهیونیستی افتاده و شکنجه روحی و جسمی شده‌اند. این فیلم با حضور زندانیان پیشین ساخته شده و با افتخار در اسکار شرکت می‌کند.»

انضونی نخستین مستند خود «تعمیرم کن» را سال 2009 ساخت و «شکار ارواح» دومین مستند بلند او در مقام کارگردان است. خود او که طعم زندان‌های رژیم صهیونیستی را چشیده در کنار رمزی مقدسی و محمد خطاب در فیلمی ایفای نقش کرده‌اند که در واقع بازسازی صحنه‌های شکنجه در زندان‌های صهیونیست‌هاست بلکه اندکی از فشار روانی بر تن و جان زندانیان پیشین کاسته شود.

سینمای فلسطین دو بار در سال‌های 2005 با «اینک بهشت» و 2013 با «عمر» هر دو به کارگردانی هانی ابواسعد در میان پنج نامزد نهایی کسب اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان حضور داشته است. این کشور آسیایی تا امروز یازده نماینده به اسکار معرفی کرده است.

فلسطین اسکار اسکار 2019 شکار ارواح
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین