کد خبر: 25324 A

یک فیلم سیاسی راهی اسکار شد

یک فیلم سیاسی راهی اسکار شد

کشور اوکران فیلم «دونباس» که موضوعی ملتهب دارد را به اسکار معرفی کرد.

ایران آرت: فیلم «دونباس» به نمایندگی از کشور اوکراین برای شرکت در رقابت اسکار خارجی زبان اسکار ۲۰۱۹ معرفی شد. دونباس که نام منطقه‌ای وسیع در اوکراین است فیلمی است که در بخش نوعی نگاه جشنواره کن امسال حضور داشت. 

به گزارش مهر، این فیلم به کارگردانی سرگئی لوزنیتسا درامی با تمرکز بر درگیری‌های نظامی در شرق اوکراین است و با تمرکز بر درگیری‌های بین دولت اوکراین و نیروهای روسیه در سال ۲۰۱۴ برای تفکیک بخشی از اوکراین و الحاق آن به روسیه ساخته شده است.

«دونباس» با نمایش در بخش نوعی نگاه کن ۲۰۱۸ جایزه بهترین کارگردان این بخش را برای لوزنیتسا به ارمغان آورد.

این درام از فیلم‌هایی بود که در جشنواره بین‌المللی کارلووی واری، جشنواره فیلم مونیخ، فستیوال تسالونیکی و جشنواره فیلم اودسا به نمایش درآمده است.

لوزنیتسا با ساخت «دونباس» چهارمین فیلم بلندش را کارگردانی کرده است. همه فیلم‌های پیشین وی شامل «شادی من»، «در مه» و «یک موجود نجیب» برای نمایش در بخش رسمی جشنواره فیلم کن انتخاب شدند.

جدیدترین فیلم لوزنیتسا محصول مشترکی از اوکراین، آلمان، فرانسه، هلند و رومانی و قرار است سپتامبر در سینماهای اوکراین به نمایش درآید.

«دونباس» یازدهمین فیلمی است که اوکراین از سال ۱۹۹۷ برای شرکت در رقابت اسکار خارجی زبان به آکادمی معرفی می‌کند. با این حال تاکنون هیچ فیلمی از این کشور به فهرست کوتاه نامزدهای آکادمی راه نیافته است.

نامزدهای منتخب از میان فیلم‌های معرفی شده به اسکار خارجی زبان دوره نود و یکم، ۲۲ ژانویه ۲۰۱۹ معرفی می‌شوند. مراسم اسکار ۲۴ فوریه ۲۰۱۹ برگزار می‌شود.

اسکار اسکار 2019 فیلم سیاسی اسکار فیلم خارجی دونباس
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین