کد خبر: 25036 A

کارگردان مشهور با سومین فیپرشی رکورد زد

کارگردان مشهور با سومین فیپرشی رکورد زد

پل توماس اندرسن با بردن سومین جایزه فیپرشی، در این زمینه رکورد گذاشت.

ایران آرت: فیلم «نخ خیال» سومین جایزه فیپرشی را برای پل توماس اندرسن به ارمغان آورد. این فیلمساز آمریکایی نخستین کارگردانی شد که سه بار این جایزه را از آن خود می‌کند. وی پیشتر در سال ۲۰۰۰ و ۲۰۰۸ این جایزه را برای «ماگنولیا» و «خون به پا خواهد شد» دریافت کرده بود.

به گزارش مهر، اندرسن این جایزه را در مراسم افتتاحیه جشنواره بین‌المللی فیلم سن سباستین در تاریخ ۲۱ سپتامبر دریافت خواهد کرد.

این فیلم از سوی ۴۷۳ منتقد بین‌المللی و روزنامه‌نگار به عنوان برترین فیلم سال انتخاب شد.

این رقابت شامل حال هر فیلمی که از جولای ۲۰۱۷ در سطح بین‌المللی توزیع شده باشد، می‌شد.

در فهرست نهایی رقابت امسال جایزه بزرگ فیپرشی «جنگ سرد» ساخته پاول پاولیکوفسکی برنده جایزه بهترین کارگردان کن امسال، «سه بیلبورد بیرون ابینگ، میزوری» ساخته مارتین مک‌دونا برنده اسکار، بفتا و گلدن گلوب امسال و «زاما» ساخته لوکرسیا مارتل جای داشتند.

دنیل دی‌لوییس در فیلم «نخ خیال» که در حقیقت آخرین نقش آفرینی او در سینما هم بود، بازی کرده است. این فیلم دسامبر در نیویورک برای نخستین بار اکران شد.

این درام رمانتیک در دهه ۱۹۵۰ در انگلستان اتفاق می‌افتد و دی لوییس در آن در نقش یک خیاط خیلی مشهور ظاهر شده که شیفته یک زن جوان می‌شود. ویکی کریپس و لسلی منویل دیگر بازیگران فیلم هستند. این فیلم ۶ نامزدی اسکار کسب کرد که بهترین فیلم، از جمله آنها بود. مارک بریجز برای این فیلم اسکار بهترین طراحی لباس را دریافت کرد.

جایزه بزرگ فیپرشی از سال ۱۹۹۹ اهدا و برترین جایزه ای است که از سوی فدراسیون بین‌المللی منتقدان فیلم داده می‌شود.

جشنواره فیلم سن سباستین هالیوود فیپرشی پل توماس اندرسن فیلم نخ خیال
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین