کد خبر: 25027 A

دستمزدهای ناعادلانه یک کمپانی فیلمسازی به کارگرانش / سیاستمدار باسابقه اعتراض کرد

دستمزدهای ناعادلانه یک کمپانی فیلمسازی به کارگرانش / سیاستمدار باسابقه اعتراض کرد

برنی سندرز کمپانی والت دیزنی را به طفره رفتن از پرداخت دستمزد عادلانه متهم کرد.

ایران آرت: سناتور و سیاستمدار باسابقه امریکایی مدافع اقشار کم‌درآمد و دیگر منتقدان عقیده دارند کمپانی والت دیزنی با خودداری از دریافت یارانه دولتی و استفاده از معافیت مالیاتی قصد دارد از افزایش دستمزد کارگرانش طفره برود. از دیروز که کمپانی مشهور هالیوود سیاست جدیدش در خصوص پارک تفریحی‌اش واقع در جنوب کالیفرنیا را اعلام کرده و گفته از دریافت صدها میلیون دلار یارانه دولتی و بهره‌گیری از معافیت مالیاتی صرفنظر خواهد کرد شدیدا مورد انتقاد قرار گرفته است.

به گزارش آی سینما، برنی سندرز و دیگر منتقدان این تصمیم عقیده دارند این آخرین تیری است که کمپانی دیزنی در تاریکی رها می‌کند تا از پرداخت دستمزد متناسب با مخارج زندگی روزمره به هزاران نفر از کارگرانش طفره برود.

سندرز مدافع قشر زحمت‌کش و کارگران کم‌درآمد در سراسر امریکا در گفت‌وگو با نشریه انگلیسی گاردین یادآور شده، وقتش رسیده کمپانی دیزنی از خر شیطان پیاده شود و به همه کارگردانش دستمزدی بدهد که تامین‌کننده مخارج زندگی باشد. او می‌گوید مدیران کمپانی دیزنی آشفته و عصبی شده‌اند و حاضرند از معافیت مالیاتی محروم شوند اما از پرداخت دستمزد آبرومندانه به کارکنان‌شان خودداری کنند.

ظاهرا طی حکمی که در نوامبر آینده به تصویب خواهد رسید هر کمپانی بزرگی که به نوعی از معافیت مالیاتی شهرداری بهره می‌برد از جمله دیزنی لند و پارک تفریحی دیزنی در کالیفرنیا موظف خواهد بود به کلیه سی هزار کارمندی که در استخدام این شرکت هالیوودی هستند دست‌کم ساعتی 15 دلار پرداخت کند و تا سال 2022 با در نظر گرفتن سرعت رشد نرخ تورم این مبلغ را به ساعتی 18 دلار افزایش بدهد.

دیزنی والت دیزنی کمپانی دیزنی برنی سندرز
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین