کد خبر: 25024 A

دفاع بازیگر پیشکسوت از فیلم‌فارسی / عشق بهروز وثوقی و گوگوش باعث فروش فیلم‌ها شد

دفاع بازیگر پیشکسوت از فیلم‌فارسی / عشق بهروز وثوقی و گوگوش باعث فروش فیلم‌ها شد

اصغر سمسارزاده گفت: کسانی که دست راست و چپشان را نمی‌شناسند به سینمای قبل از انقلاب می‌گوید فیلم‌فارسی!در حالی‌که این فقط به دلیل زبان فارسی این لقب بر فیلم‌ها اطلاق شد.

ایران آرت: اصغر سمسارزاده بازیگر پیشکسوت سینما و تئاتر: از همبازی شدن با محمود دولت آبادی در تئاتر، حضور در مراد برقی، همسفر و ممل امریکایی و نداشتن حقوق بازنشستگی پس از 60 سال بازیگری گفت.

به گزارش ایران آرت، سمسارزاده در گفت‌وگو با سایت تماشا در خصوص فروش فیلم‌های همسفر و ممل آمریکایی به "سپیده آماده" گفت: ماجرای عشق بهروز وثوقی و گوگوش باعث شد که مردم اقبال بیشتری به فیلم‌هایی که با بازی این دو نفر ساخته می‌شد نشان دهند. 

اصغر سمسارزاده با اشاره به فعالیت در عرصه تئاتر اظهار کرد: افتخار من بازی در نمایشنامه‌هایی بود که به قلم غلامحسین ساعدی نوشته شده بود. وی ادامه داد: من در نمایش نگاهی از پل نوشته آرتور میلر و به کارگردانی پرویز بهرام با محمود دولت آبادی همبازی بوده‌ام و این دومین افتخار من در عرصه بازیگری تئاتر است.

بازیگر فیلم "امشب دختری میمیرد" در خصوص آغاز سینما با این فیلم تاکید کرد: افتخار من این بود که در کنار زنی بازی کردم که آرتیست بزرگ سینمای ایران در آن روزها بود؛ سرکار خانم فروزان که آن‌روزها، معیار فروش فیلم‌ها محسوب می‌شد.

بازیگر فیلم "آقای هالو" در خصوص همکاری با داریوش مهرجویی گفت: من حاضر بودم از جلوی دوربین داریوش مهرجویی رد بشوم و او نقشی در فیلم آقای هالو به من داد، من در این فیلم برای فقط یک روز فیلمبرداری ۵ هزار تومان دستمزد گرفتم این در حالی بود که در آن روزها قیمت خرید یک آپارتمان متوسط 3 هزار تومان بود.

وی در خصوص فیلم "ممل آمریکایی" گفت: فیلم ممل آمریکایی به دلیل بازی خوب بهروز وثوقی و خانم گوگوش و نادره در خاطر مردم ماندگار شد.

سمسارزاده در خصوص بازی در فیلم "همسفر" تاکید کرد: یکی از ماندگارترین خاطرات من حضور در این فیلم و همبازی شدن با سلطان سینمای ایران از ابتدا تا به امروز بهروز وثوقی است که من فکر نمی‌کنم تا دو قرن آینده هم بازیگری مانند او به عرصه سینما را پیدا کند و همچنین همکاری با خانم گوگوش و خانم نادره.

سمسارزاده در خصوص خاطرات پشت صحنه فیلم همسفر ادامه داد: بهروز وثوقی روزهایی که فیلمبرداری نداشت هم بر سر صحنه حضور پیدا می‌کرد و می‌گفت اگر من نباشم به فیلم آب می بندند.

وی در خصوص حقوق بازنشستگی اش از خانه سینما گفت: حقوق من پس از ۶۲ سال حضور و فعالیت در عرصه بازیگری ۱۹۵ هزار تومان است، چون می گویند از میان این ۶۲ سالی که من در عرصه بازیگری فعال بودم فقط ده ساله اش را بیمه خانه سینما پذیرفته است، آیا هیچ کسی نیست که بتواند بیمه و حقوق بازنشستگی من را درست کند؟!

بازیگر فیلم "چپ دست" ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب بسیاری از بازیگران از کشور رفتند، اما من دلیلی برای رفتن ندیدم و به همین دلیل ماندن ده سال ابتدایی انقلاب را در شمال می گذراندنم تا این که به دعوت آقای منتظری به عرصه تئاتر بازگشتم و اجرایی را در بولینگ به روی صحنه بردم.

بازیگر فیلم خوابم میاد در خصوص همکاری با رضا عطاران تصریح کرد: رضا عطاران در سینمای کمدی ما حرف اول و آخر را می‌زند. وی در خصوص لقب فیلم‌فارسی نهادن بر فیلمهای قبل از انقلاب خاطر نشان کرد: کسانی که دست راست و چپش را نمی‌شناسند به سینمای قبل از انقلاب می‌گوید فیلم فارسی، در حالی که این فقط به دلیل زبان فارسی این لقب بر فیلم‌ها اطلاق شد.

داریوش مهرجویی گوگوش رضا عطاران بهروز وثوقی اصغر سمسارزاده
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین