کد خبر: 24986 A

اتهام تجاوز و قاچاق انسان به یک چهره سینمایی

اتهام تجاوز و قاچاق انسان به یک چهره سینمایی

بازیگر زن آلمانی، هاروی واینستین را به تجاوز و قاچاق انسان متهم کرد.

ایران آرت: چند هفته بعد از اعلام چندین فقره اتهام تجاوز و آزار جنسی در نیویورک، حالا اما لومان بازیگر زن آلمانی هم مدعی شده هاروی واینستین در جریان برگزاری جشنواره فیلم کن 2006 او را مورد تجاوز قرار داده و تهدید به سکوت کرده است. نشریه ددلاین به نقل از این بازیگر اروپایی نوشته دو سال بعد از نخستین ملاقات‌شان، تهیه‌کننده بدنام هالیوود با سوءاستفاده از جایگاهش او را به اتاق هتلش دعوت کرده و مورد آزار جنسی قرار داده است.

به گزارش آی سینما، این اتهام جدید دو روز پیش در دادگاه فدرال کالیفرنیا مطرح شده است. لومان تعریف می‌کند در آن زمان قصد داشت از حرفه مدلینگ به بازیگری روی بیاورد و واینستین با وعده نقش دادن به او در فیلم‌هایش، لومان را به عنوان مهمانش به جشنواره کن دعوت کرد.  

این بازیگر آلمانی مدعی است ابتدا راغب به قبول این دعوت نبوده اما واینستین پافشاری کرده و دست از سرش برنداشته است. او می‌گوید دستیار واینستین یک‌بند با تلفن همراهش تماس می‌گرفت و روزی بیش از سی مرتبه به او زنگ می‌زد تا راضی به حضور در کن شود. لومان در نهایت موافقت می‌کند و با هزینه شخصی واینستین به کن سفر می‌کند.

بنا به اظهارات لومان، زمانی که در کن ملاقات کردند واینستین رفتاری جذاب و دوستانه در چند برخورد اول نشان داد، همزمان که به او مشاوره داد و اعتمادش را به خود جلب کرد. تهیه‌کننده سرشناس «واینستین کمپانی» به او وعده داده بود چند نقش در فیلم‌های جدیدش مناسب اوست اما از آن‌جایی که فیلمنامه‌ها محرمانه‌اند باید در دفتر کارش ملاقاتی صورت گیرد. بنا به شکایت لومان، این دیدار در سوییت واینستین در هتل کن اتفاق افتاده و او بلافاصله با کنار گذاشتن رفتار حرفه‌ایش خودش را به زور به لومان تحمیل کرده است. لومان هم که مورد تجاوز قرار گرفته بود و به اعتمادش خیانت شده بود نمی‌دانست چه واکنشی نشان دهد.

لومان مدعی است بعد از این حادثه، در ملاقاتی دیگر واینستین او را گوشه‌ای گیر انداخته و به محافظان امنیتی‌اش گفته اجازه ندهند او برود مگر آن‌که قول بدهد درباره این قضیه دهانش را بسته نگه دارد.

وکیل لومان در متن شکایت‌نامه می‌نویسد: «سال بعد، لومان به لس آنجلس کرد تا برای بازی در یک پروژه سینمایی قرارداد ببندد، اما متوجه شد امتیاز تولید پروژه پیشاپیش توسط «واینستین کمپانی» خریداری شده – صرفا به خاطر این‌که قرار بوده لومان در آن فیلم ایفای نقش کند و در نهایت هم لومان از پروژه کنار کنار گذاشته می‌شود.»

لومان از واینستین به اتهام تخطی از قوانین قاچاق انسان، حمله جنسی، ضرب و جرح و آزار و اذیت شکایت کرده است. بنجامین برافمن وکیل مدافع واینستین از اظهارنظر درباره اتهاماتی که علیه موکلش مطرح شده خودداری کرده است.

هاروی واینستین آزار جنسی آزارهای جنسی اما لومان
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین