کد خبر: 24913 A

ماجرای عجیب یک فیلم ژاپنی

ماجرای عجیب یک فیلم ژاپنی

فیلم زامبی «برشی از مردگان» که ۹ ماه پیش نومیدانه در یک سینمای ۸۴ نفری در توکیو روی پرده رفت، تا امروز ۲۵۰ برابر هزینه تولید در گیشه فروخته است.

ایران آرت: پروژه مستقل و 27 هزار دلاری (سه میلیون ین) «برشی از مردگان» با یک برداشت 37 دقیقه‌ای آغاز می‌شود و ادامه آن سرشار از صحنه‌های خون و خونریزی و زنده شدن مردگان است. این فیلم 96 دقیقه‌ای قرار بود فقط شش روز در یک سینمای هنری روی پرده باشد اما استقبال مردم چنان بود که اکران آن پس از حدود 10 ماه همچنان ادامه دارد و تعداد سینماهای نمایش‌دهنده‌اش به 200 سالن افزایش یافته است.

به گزارش همشهری آنلاین، «برشی از مردگان» یکی از حدود 400 فیلم مستقل سینمای هنری و مستقل ژاپن است که هر سال تولید می‌شوند و معمولا راهی به نمایش عمومی نمی‌یابند اما داستان این یکی اساسا متفاوت بود. دومین تجربه کارگردانی شین‌ایچیرو اوئدا پس از اکران موفق داخلی، به چند بازار بین‌المللی از چین تا برزیل فروخته شد، مدتی پیش در چند رویداد سینمایی در آمریکا روی پرده رفت و درآمد آن در گیشه به زودی از مرز 10 میلیون دلار می‌گذرد.

فیلمساز 34 ساله ژاپنی پس از شرکت در یک کارگاه فیلمسازی برای بازیگران و کارگردان‌های مستعد در توکیو، «برشی از مردگان» را در مدت فقط هشت روز با حضور بازیگران گمنام ساخت و فیلمی که قرار بود شش روز در یک سینما به نمایش درآید، حالا در نوبت اکران در هنگ‌کنگ، کره‌جنوبی، تایوان، بریتانیا، آلمان و کشورهای منطقه اسکاندیناوی است. ضمن اینکه نمایش آن در جشنواره فیلم شرق دور در اودینه ایتالیا با تشویق ایستاده تماشاگران همراه بود.

«برشی از مردگان» از حدود 45 روز پیش در سه سینمای توکیو به نمایش عمومی درآمده و کسانی که با لباس زامبی در سالن حاضر شوند و تماشاگران تکراری تخفیف می‌گیرند. فیلم تا امروز بیش از هفت میلیون دلار فقط در خود ژاپن درآمد داشته و حمایت گسترده و سنگین شبکه‌های اجتماعی آوازه آن را به دیگر نقاط دنیا رسانده است. هر چند به نظر می‌رسد این موفقیت خیره‌کننده حسادت‌هایی را هم برانگیخته است.

اوئدا ماه گذشته در یک گفتگو اعلام کرد ایده «برشی از مردگان» را از نمایشی گرفته است که پنج سال پیش دیده بود. ریویچی وادا، نویسنده نمایشنامه فیلم را دید و در شبکه‌های اجتماعی حسابی از آن تعریف کرد. با این حال، او این هفته در رسانه‌ها حاضر شد و با اشاره به شباهت‌های انکارناپذیر «برشی از مردگان» با نمایشنامه خود، اعلام کرد که در حال رایزنی با یک وکیل برای شکایت احتمالی از سازندگان فیلم است.

ژاپن فیلم برشی از مردگان فیلم ژاپنی سینمای ژاپن
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین