کد خبر: 24849 A

حمایت آقای بازیگر از کارگردان جنجالی

حمایت آقای بازیگر از کارگردان جنجالی

بازیگر «نگهبانان کهکشان» کمپانی دیزنی را به خاطر اخراج کارگردان مسخره کرد.

ایران آرت: از زمانی‌که استودیوی دیزنی از قطع همکاری با جیمز گان کارگردان فیلم‌های دنباله‌دار «نگهبانان کهکشان» خبر داده، هواداران بسیاری به طرفداری از او با اقدام استودیوی مشهور هالیوود ابراز مخالفت کرده‌اند اما در این مدت، هیچ‌کس به اندازه دیو باتیستا بازیگر فیلم‌های ابرقهرمانی از این کارگردان حمایت علنی نکرده است. باتیستا به تازگی مقاله‌ای با این عنوان منتشر کرده است: «دیزنی با دوباره استخدام نکردن جیمز گان اشتباه بزرگی را در مورد جهانی سینمایی مارول (و از آن هم فراتر) مرتکب می‌شود».

آی سینما نوشت: همان‌طور که پیش‌تر هم گزارش شد بازنشر یک رشته توییت زننده و توهین‌آمیز که جیمز گان بین سال‌های 2008 تا 2011 در صفحه شخصی‌اش به اشتراک گذاشته باعث شد دیزنی تصمیم به قطع همکاری با این کارگردان 51 ساله در فیلم کمیک بوکی «نگهبانان کهکشان 3» بگیرد.

بلافاصله بعد از این ماجرا، گان که کارگردانی دو فیلم نخست این مجموعه موفق را در کارنامه دارد، به خاطر اظهارات آزاردهنده‌اش درباره موضوع‌هایی مانند تجاوز و آزار جنسی کودکان عذرخواهی کرد. او در توییترش نوشت: «پیش‌تر هم به خاطر حس شوخ‌طبعی‌ام که در مواردی باعث آزار دیگران شده عذرخواهی کرده‌ام. از طرف دیگر، وقتی این‌جور شوخی‌های شوکه‌کننده را منتشر کردم در واقعیت مرتکب چنین کارهایی نشده بودم.»

این در حالی است که آلن هورن رییس دیزنی تصریح کرده بود: «رفتار و اظهارات اهانت‌آمیزی که در توییتر جیمز کشف شده غیر قابل دفاع و مغایر با ارزش‌های استودیوی ماست و ما تصمیم به قطع روابط حرفه‌ایمان با او گرفته‌ایم.» گان هم اجازه نداد جنجال‌ها بیش از این ادامه یابد و در واکنش به این اقدام نوشت با وجود این‌که سال‌ها از انتشار توییت های مذکور گذشته، اما درک می‌کند و به تصمیم دیزنی مبنی بر قطع ادامه همکاری احترام می‌گذارد.

به نوشته ایندیدپندنت، باتیستا در بخشی از مقاله‌اش با لحنی طعنه‌آمیز اقدام استودیوی دیزنی را به سخره گرفته و نوشته: «ممنون دیزنی!! دوباره امریکا را سربلند کردی.» بازیگر 49 ساله هالیوود چشم‌انداز حضورش در دنباله «نگهبانان کهکشان» در غیاب جیمز گان را «تهوع‌آور» خوانده است. باتیستا همچنین به همراه کریس پرت و زوئی سالدانا دیگر ستاره‌های این مجموعه ابرقهرمانی نامه‌ای سرگشاده را خطاب به دیزنی امضا کرده که در آن هر سه بازیگر خواستار بازگشت کارگردان «نگهبانانا کهکشان 1 و 2» شده‌اند.

درباره این‌که چه کسی جایگزین گان برای کارگردانی بخش سوم این مجموعه ابرقهرمانی خواهد شد هنوز صحبتی به میان نیامده است. با این حال، خیلی‌ها از دیزنی خواسته‌اند به جای او با یک کارگردان زن قرارداد همکاری امضا کند.

از سوی دیگر، مشخص نیست روسای دیزنی قصد دارند فیلم سوم «نگهبانان کهکشان» را بر اساس فیلمنامه‌ای مقابل دوربین ببرند که تماما توسط جیمز گان نوشته شده است یا نه. این در حالی است که قرار بود از اوایل سال 2019 این پروژه سینمایی وارد فاز تولید شود.

دیزنی جیمز گان نگهبانان کهکشان 3
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین