کد خبر: 24740 A

داستان پدری تنها در راه اسکار ۲۰۱۹

داستان پدری تنها در راه اسکار ۲۰۱۹

استونی فیلم تهیه‌کننده‌ای را به اسکار معرفی کرد که با «نارنگی‌ها» تنها نامزدی اسکار را در تاریخ سینمای این کشور رقم زده است.

ایران آرت: درام اجتماعی «بگیر یا رهایش کن» به کارگردانی لینا تریشکینا-ونهاتالو سومین فیلم ایوو فلت در مقام تهیه‌کنندگی در پنج سال اخیر است که به نمایندگی از استونی در رقابت اسکار شرکت می‌کند. فلت چهار سال پیش «نارنگی‌ها» را روانه اسکار کرد که نامزد دریافت جایزه بهترین فیلم خارجی‌زبان شد و البته آن را به «ایدا» به کارگردانی پاول پاولکفسکی از لهستان واگذار کرد.

به گزارش همشهری آنلاین، هفت فیلم برگزیده سینمای استونی به مرحله نهایی معرفی به اسکار راه یافته بودند که در نهایت «بگیر یا رهایش کن» شش رقیب دیگر را کنار زد تا بخت خود را برای موفقیت در نود و یکمین دوره مراسم اهدای جوایز اسکار بیازماید. پنج عضو از هیات هفت نفری کمیته انتخاب فیلم برگزیده به اسکار به نخستین تجربه کارگردانی تریشکینا رای دادند. هر چند بر اساس اطلاعات سایت معتبر imdb، «بگیر یا رهایش کن» هنوز به نمایش عمومی درنیامده است.

این فیلم که می‌توان نام «آش کشک خاله» را هم برایش در نظر گرفت، داستان کارگری 30 ساله به نام اریک را روایت می‌کند که پس از شش ماه، نامزد سابق خود را با نوزادی در بغل می‌یابد. زن دو راه پیش پای پدر جوان می‌گذارد؛ یا سرپرستی بچه را بپذیرد یا او را به پرورشگاه بسپرد. وجود مضامینی چون مسئولیت‌پذیری، والدین تنها و نابرابری اقتصادی می‌تواند «بگیر یا رهایش کن» را به گزینه‌ای محبوب رای‌دهندگان آکادمی اسکار تبدیل کند.

فلت که از تهیه‌کنندگان سرشناس سینمای استونی است، با «نارنگی‌ها» به کارگردانی ساسا اوروشادزه در 2014 نامزد دریافت دو جایزه اسکار و گلدن گلوب بهترین فیلم خارجی‌زبان شد. او سال بعد با «شمشیرباز» کلاوس هارو به فهرست ابتدایی 9 فیلم برگزیده اسکار راه یافت اما در میان نامزدهای نهایی جایی نداشت. این فیلم نامزد کسب گلدن گلوب بود.

بگیر یا رهایش کن لینا تریشکینا-ونهاتالو نارنگی ها پاول پاولکفسکی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین