کد خبر: 24738 A

حراج اولین پوستر تاریخ سینما / عکس

حراج اولین پوستر تاریخ سینما / عکس

پوستری که در ۱۸۹۵ برای نخستین نمایش عمومی فیلمی از برادران لومیر در پاریس طراحی شده بود، در حراجی ساثبیز چکش می‌خورد.

ایران آرت: پوستر قدیمی فیلم برادران لومیر که تصور می‌شود نخستین پوستر مربوط به نمایش عمومی یک فیلم در سینما باشد، نشانه‌های از زندگی مردم پاریس در اواخر قرن نوزدهم را در خود دارد. قرار است این پوستر تاریخی همراه با 163 پوستر سینمایی دیگر در حراجی ساثبیز لندن چوب حراج بخورد.

به گزارش همشهری آنلاین، آنچه در پوستر موسوم به نمایش عمومی فیلم برادران لومیربه تصویر کشیده شده، ورود سینمادوستان به سالنی با 100 صندلی برای دیدن فیلم در روز 28 دسامبر 1895 است.

نمایش عمومی فیلم در آن دوران رویدادی بی‌بدیل بود که بعدها به یکی از مهم‌ترین تحول‌های فرهنگی قرن 20 تبدیل شد. آن روز فقط 30 نفر برای دیدن فیلم لومیرها وارد سالن شدند و روزنامه‌ها هم که به این برنامه دعوت شده بودند، ترجیح دادند در آن شرکت نکنند.

تماشاگران فیلم 20 دقیقه‌ای با حسی آمیخته با شگفتی و تردید به آن واکنش نشان دادند. ویکتور پرو که شاهد آن ماجرا بود، از فریاد توام با ترس یکی از خانم‌های حاضر در سالن خبر داد و مردی هم از این شاکی بود که چرا مردم را به سخره گرفته‌اند.

با این حال، گزارش‌های روزنامه‌های پاریسی چنان فضایی به راه انداخت که روزهای اول و دوم ژانویه 1896 دو هزار نفر هر کدام یک فرانک دادند تا شاهد تصاویر متحرک باشند.

پوستر برادران لومیر پوستر سینما
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین