کد خبر: 24736 A

گفته‌های بازیگر زن قدیمی درباره ناصر ملک‌مطیعی و بهروز وثوقی

گفته‌های بازیگر زن قدیمی درباره ناصر ملک‌مطیعی و بهروز وثوقی

بازیگر پیشکسوت گفت: امروز دستیار کارگردان‌ها سردمدار باندبازی هستند.

ایران آرت: مهوش افشارپناه، بازیگر پیشکسوت سینما، در گفتگویی با "سپیده آماده" از فعالیتش در عرصه تئاتر و بازیگران قدیمی تئاتر و سینما و باند بازی حاکم بر فضای سینما گفت.

به گزارش ایران آرت به نقل از سایت تماشا؛ افشارپناه در خصوص ناصر ملک مطیعی گفت: ناصر ملک مطیعی یکی از اسطوره های سینمای قبل از انقلاب بود و به رغم این که چهل سال پس از انقلاب ممنوع کار بود، هنوز هم همان تصویر اسطوره ای را در ذهن مردم حفظ کرده بود.

چرا بهروز وثوقی نباید در ایران باشد؟!

این بازیگر در خصوص بهروز وثوقی تاکید کرد: نقش آفرینی بهروز وثوقی در فیلم های سینمایی بی نظیر بود، مثلا بازی او در سوته دلان را ببینید، من نمی دانم الان چرا نباید بهروز وثوقی در ایران باشد؟!

با بهمن مفید و مرتضی عقیلی همکلاسی بودم

مهوش افشارپناه با اشاره به اینکه تحصیل در رشته بازیگری و کارگردانی را در دانشکده هنرهای دراماتیک به پایان رسانده است، گفت: دکتر محجوب ناظرزاده کرمانی و ذبیح الله صفا از جمله اساتید ما در دروس عمومی بودند و آقای سمندریان، آقای خسروی، آقای شنگله و دکتر پرورش از جمله اساتید دروس اختصاصی ما و هم دوره های من در آن سال‌ها ناصر آقایی، ماهرو بدیعی، مدیر تمدن، بهمن مفید و مرتضی عقیلی بودند.

هما روستا استاد فوق برنامه دانشکده ما بود

وی در خصوص هما روستا اظهار داشت: خانم هما روستا زمانی که به ایران آمدند به عنوان استاد فوق برنامه در دانشکده ما تدریس می‌کرد و من در همان سالها در نمایش باغ وحش شیشه ای به کارگردانی ایشان بازی ‌کردم و از همانجا ارتباط دوستیم ما شکل گرفت و این دوستی تا زمانی که ایشان از دنیا رفت، ادامه داشت.

دهه چهل زمان گذار تئاتر بود

بازیگر سریال تصویر یک رویا در خصوص تئاتر در دهه 40 تاکید کرد: دهه چهل دوره گذار تئاتر از تئاتری ساده به تئاتر تجربه گرا بود، این روزها سالن ها تئاتر افزایش پیدا کرده اما این اتفاق باعث شده است که نگاهی تجاری و مبنی بر گیشه در تئاتر اتفاق بیفتد و عده ای با استفاده ابزاری از چهره ها تنها به فروش فکر کنند.

در دهه 50 هر گونه ای از تئاتر، سالن مخصوص خودش را داشت

به گفته افشار پناه، در سالهای دهه ۵۰ هر سالنی اجراهایی مخصوص خود را به صحنه می‌برد و سالن ها تئاتر شهر، سنگلج، مولوی و کارگاه نمایش هر کدام به فراخور سیاست هایشان و اجراهای متفاوت می گذاشتند و مخاطبان تئاتر تکلیف خود را می دانست.

دستیار کارگردانها سردمدار باندبازی هستند

بازیگر فیلم سینمایی «خانه در انتظار» در خصوص کم کاری اش در تلویزیون گفت: موج جوان گرایی در دهه ۸۰ باعث شد که نقش های مناسبی برای بازیگران خانم میانسال نوشته نشود و از سوی دیگر ارتباط گرفتن با تلویزیون دشوار شد. بازیگر سریال روزهای زندگی درباره باندبازی در سینما تصریح کرد: دستیار کارگردان ها در حوزه جابه‌جایی و باندبازی ید طولایی دارند و ما گروهی خاص از بازیگران را می بینیم که در تمام پروژه ها اعم از تلویزیونی، شبکه نمایش خانگی، سینمایی و تئاتر حضور دارند.

«این خانه دور است» در ادامه موج مهاجرتها ساخته شد

بازیگر سریال این خانه دور است در خصوص حضور در این سریال در سال ۷۴ اظهار داشت: آن سال‌ها موج مهاجرت ها از ایران به کشورهای دیگر اتفاق افتاده بود و افرادی که می خواستند مهاجرت کنند مجبور می شدند پدر و مادرهایشان را به خانه سالمندان بسپارند، سوژه به روز و بازی‌های خوب در نهایت باعث اقبال مردم به سریال «این خانه دور است» شد.

علی حاتمی فیلمساز بی نظیر سینمای ایران بود

این بازیگر تاکید کرد: علی حاتمی از نظر زبان ادبیات و فیلمسازی بسیار بی نظیر است و کارگردانی است که من تمام آثارش را دوست دارم.


مهوش افشارپناه فارغ التحصیل رشته تئاتر دانشکده هنرهای دراماتیک، بازیگری را در دهه ۴۰ آغاز کرد و خانه ای در انتظار اولین فیلم سینمایی او بود. "این خانه دور است"، "خانه عروسک"، "روزهای زندگی" و "قفسی برای پرواز" از جمله سریال‌هایی است که با هنرنمایی افشارپناه بر آنتن تلویزیون جای گرفته‌اند. افشارپناه در سالهای گذشته بیش از تلویزیون در عرصه تئاتر فعال بوده است و این روزهایش را با تدریس بازیگری در آموزشگاه ها می گذراند.

هما روستا بهروز وثوقی بهمن مفید مهوش افشارپناه مرتضی عقیلی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین