کد خبر: 24552 A

رکورد فرشته در سینما

رکورد فرشته در سینما

درام جنایی «فرشته» بر اساس پرونده قاتل زنجیره‌ای دهه ۱۹۷۰ بوینوس آیرس رکورد فروش افتتاحیه سینمای آرژانتین را شکست.

ایران آرت: «فرشته» به کارگردانی لوئیس اورتگا بهار امسال در بخش رقابتی نوعی نگاه جشنواره فیلم کن به نمایش درآمد و در هفته اول اکران در 363 سینما در آرژانتین حدود یک میلیون و 400 هزار دلار فروخت. این رقم برابر 38.6 میلیون پزوی آرژانتین و در تاریخ سینمای این کشور بی‌سابقه است. شرکت فاکس اینترنشنال و پدرو آلمودووار، فیلمساز نامدار اسپانیایی در تولید «فرشته» مشارکت کرده‌اند.

به گزارش همشهری آنلاین، فیلمساز 38 ساله آرژانتینی در چهارمین تجربه کارگردانی خود داستان واقعی جنایتکاری به نام کارلوس روبلدو پوچ را در چهار دهه پیش روایت می‌کند. نوجوانی خوش‌چهره به نام کارلیتوز در 17 سالگی با رامون دوست می‌شود و با هم زوجی خطرناک می‌سازند که دزدی و دروغگویی سرگرمی‌شان است. کارلیتوز سه سال بعد در حالی که تازه 20 ساله شده با 11 پرونده قتل و بیش از 40 فقره دزدی دستگیر می‌شود.

لورونز فرو، بازیگر تازه‌کار آرژانتینی در نقش اصلی «فرشته» بازی کرده و نام فیلم از آن رو انتخاب شده است که کارلوس روبلدو پوچ را به خاطر سیمای جذابش «فرشته مرگ» لقب داده بودند. نکته جالب و عجیب اینکه جنایتکار مرموز آرژانتینی از سال 1972 در زندان به سر می‌برد و قدیمی‌ترین و دیرپاترین زندانی این کشور به شمار می‌رود. دادگاه بوینوس آیرس او را محاکمه و به حبس ابد محکوم کرد.

«فرشته» پس از رونمایی در جشنواره کن به شدت مورد توجه منتقدان قرار گرفت و حق پخش آن در اروپا و آمریکا به سرعت فروخته شد. رکورد پیشین بهترین افتتاحیه تاریخ سینمای آرژانتین در اختیار «قبیله» ساخته پابلو تراپرو با 32.5 میلیون پزو در اوت 2015 بود. هر چند ارزش این رقم با در نظر گرفتن نرخ تورم از 38.6 میلیون پزوی «فرشته» بیشتر است. «قبیله» در جشنواره ونیز رونمایی شد، شیر نقره‌ای بهترین کارگردان را برد و نماینده آرژانتین در اسکار بود.

آرژانتین سینما پدرو آلمودوار فرشته فرشته مرگ
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین