کد خبر: 24540 A

درخشش یک هیولا در سینماهای جهان

درخشش یک هیولا در سینماهای جهان

فیلم اکشن «مگ» به کارگردانی جان ترتل‌تاب با بازی جیسون استاتهام تحلیل‌گران باکس‌آفیس را با شگفتی روبه‌رو کرد.

ایران آرت: فیلمی با بازی جیسون استاتهام درباره یک هیولای دریایی و تلاش دانشمندان در اعماق اقیانوس با فروش بیش از ۴۴ میلیون دلار در سه روز نخست اکران در آمریکا و نزدیک ۹۷ میلیون دلار در دیگر کشورهای جهان، شگفتی‌ساز سینماها شد.

محصول جدید کمپانی برادران وارنر در حالی که تابستان رو به پایان دارد، سینماروها را به خود جلب کرده است.

این فیلم موفق شد تا «ماموریت غیرممکن- فال‌آوت» ششمین فیلم از مجموعه «ماموریت غیرممکن» را در سومین هفته اکرانش به راحتی کنار بگذارد.

به گزارش مهر، «مگ» که در ۴۱۱۸ سالن سینما اکران شده درباره گروهی از دانشمندان است که در گودالی عمیق در دل دریا گونه‌های جدیدی کشف می‌کنند. یک کوسه غول پیکر به نام مگالودون که سال‌ها تصور می‌شد منقرض شده، از جمله این گونه‌های کشف‌شده است. جونز تیلور کاپیتان نیروی دریایی با نقش آفرینی استاتهام برای کمک به ایستگاه تحقیقاتی فراخوانده می‌شود، اما خیلی زود هیولا فرار می‌کند و در مسیرش همه چیز و همه کس را می‌خورد و به این ترتیب یک مسابقه با زمان برای متوقف کردن آن آغاز می‌شود.

لی بینگ بینگ، وینستون چائو، کلیف کرتیس، رین ویلسون، روبی رز، پیج کندی و جسیکا مک‌نامی دیگر بازیگران این فیلم هستند.

در همین حال تام کروز با فیلم جدیدش ۲۰ میلیون دلار دیگر فروخت تا مجموع فروشش در سه هفته را به ۱۶۲ میلیون دلار برساند. این فیلم در جایگاه دوم قرار دارد.

«مگ» که با همکاری چین ساخته شده هنوز وقت برای فروش بیشتر دارد تا بتواند بودجه ۱۳۰ میلیون دلاری تولید خود را تامین کند. ۵۰ میلیون دلار از فروش بین‌المللی این فیلم از فروش در سینماهای چین کسب شده است.

«مگ» با این فروش بهترین افتتاحیه سال را برای برادران وارنر رقم زد و جلوتر از «بازیکن آماده شماره یک» با افتتاحیه ۴۱.۷ میلیون دلار و «اوشن ۸» با فروش ۴۱.۶ میلیون دلار قرار گرفت.

«کریستوفر رابین» محصول دیزنی در دومین هفته نمایشش با فروش ۱۲.۴ میلیون دلار، در مجموع ۵۰.۳ میلیون دلار در آمریکای شمالی فروش داشته و فیلم سوم باکس آفیس است.

دیگر فیلم پرفروش و جدید این هفته در آمریکا «اسلندرمن» یا «لاغر» درباره یک شخصیت ترسناک است. این فیلم که سال ۲۰۰۹ برای نخستین بار توسط اریک نادسن برای سایت کرییپی پاستا ساخته شد، ‌ درباره مردی با قد سه متری و دستانی بلند و شاخک‌هایی است که از آن برای کشتن قربانی‌هایش استفاده می‌کند. او فردی بی‌چهره با کت و شلوار است و بیش از هر چیز به کشتن بچه‌ها به بدترین شکل ممکن علاقه دارد.

«اسلندرمن» که جایگاه چهارم باکس آفیس را به خود اختصاص داده با نمایش در ۲۳۵۸ سالن سینما،  ۱۱.۳ میلیون دلار فروش کرده است. این فیلم با بودجه پایین ۱۰ میلیون دلاری ساخته شده است.

در عین حال فیلم جدید اسپایک لی با عنوان «مرد سیاه کوکلاکس کلان» در نخستین آخر هفته اکرانش، جایگاه پنجم جدول پرفروش‌های سینمای آمریکا را به خود اختصاص داد و با نمایش در ۱۵۰۰ سالن سینما فروشی ۱۰.۸ میلیون دلاری را ثبت کرد.

این بهترین افتتاحیه فیلمی از اسپایک لی در دهه اخیر است. این فیلم که توانست در جشنواره فیلم کن جایزه بزرگ جشنواره را تصاحب کند، در نخستین سالگرد تظاهرات مرگبار شارلوتس‌ویل آمریکا راهی سینماها شده و  در سایت راتن تومیتوز با امتیاز ۹۷ درصد مورد اقبال قرار گرفته است.

فیلم اسپایک لی درباره یک پلیس سیاهپوست است که موفق می‌شود خودش را وارد گروه نژادپرست کوکلاکس کلان کند.

«جاسوسی که ولم کرد» با فروش ۶.۶ میلیون دلار، «ماما میا! دوباره شروع می‌کنیم» با فروش ۵.۸ میلیون دلار، «اکوالایزر ۲» با فروش ۵.۵ میلیون دلار، «هتل ترانسیلوانیا ۳» با فروش ۵.۱ میلیون دلار و «مرد مورچه‌ای و زنبورک» با فروش ۴ میلیون دلار، دیگر فیلم‌هایی هستند که ۱۰ فیلم پرفروش هفته را تشکیل داده‌اند.

فیلم تازه‌وارد دیگر سینماهای آمریکا «روزهای سگی» با فروش ۲.۶ میلیون دلار بود که با اکران در ۲۴۴۲ سالن سینما توانست این فروش را از آن خود کند.

هالیوود گیشه جیسون استاتهام فیلم مگ جان ترتل تاب
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین