کد خبر: 24473 A

سایه سنگین اسکار بر سر برلیناله

سایه سنگین اسکار بر سر برلیناله

تغییر زمان برگزاری مراسم اهدای جوایز اسکار به ضرر جشنواره فیلم برلین تمام می‌شود.

ایران آرت: ماریت ریسنبیک و کارلو شاتریان پیش از نشستن روی صندلی مدیریت هفتادمین دوره جشنواره فیلم برلین با یک چالش بزرگ از سوی آکادمی اسکار مواجه شده‌اند.

به گزارش همشهری آنلاین، تصمیم اخیرآکادمی اسکار برای تغییر زمان برگزاری مراسم اهدای جوایز سال 2020 به روز 9 فوریه شاید بیش از همه به ضررجشنواره برلین تمام شود؛ رویدادی که سال آینده شش تا 16 فوریه برگزار و هفته اول آن با مراسم اسکار همزمان می‌شود. ناگفته پیداست توجه تمام سینمادوستان به اصل و حاشیه اسکار جلب خواهد شد و برلیناله ناخواسته زیر سایه مهم‌ترین جایزه سینمای جهان قرار می‌گیرد.

ریسنبیک و شاتریان که پس از جشنواره برلین 2019 به ترتیب مدیریت اجرایی و مدیریت هنری این رویداد مهم را بر عهده می‌گیرند، حالا با یک چالش بزرگ مواجه شده‌اند. این در حالی است که دیتر کاسلیک، مدیر فعلی برلیناله هم از تغییر تاریخ برگزاری مراسم اسکار غافلگیر شده و اعتراف کرده نمی‌دانسته مدیران آکادمی اسکار چنین تصمیمی می‌گیرند. او معتقد است مدیران تازه برلین باید هر چه زودتر درباره تغییر زمان برگزاری جشنواره دو سال دیگر به نتیجه برسند.

جشنواره فیلم برلین زمستان گذشته تحت تاثیر بازی‌های المپیک زمستانی پیونگ‌چانگ در کره‌جنوبی به نیمه دوم فوریه منتقل و 15 تا 25 دومین ماه زمستان برگزار شد. هر چند امسال به همان تاریخ آشنای همیشگی بازمی‌گردد و شصت و نهمین دوره آن هفت تا 17 فوریه 2019 برگزار می‌شود. بسیاری از چهره‌های مهم صنعت سینمای جهان از چند روز مانده به مراسم اهدای جوایز اسکار به لس‌آنجلس می‌روند تا در جشن‌ها و برنامه‌های مربوط به آن شرکت کنند.

جشنواره برلین پیش از این هم با مشکلی مشابه مواجه شده و برای در امان ماندن از آسیب‌های همزمانی با اسکار تاریخ برگزاری خود را تغییر داده بود. به نظر می‌رسد سال 2020 هم صرفا عوض کردن زمان می‌تواند برلیناله را از سایه اسکار خارج کند. مراسم اهدای جوایز بفتا هم معمولا تحت تاثیر اسکار قرار می‌گیرد و مدیران آکادمی بفتا هم چاره‌ای جز گردن نهادن به تصمیم‌های مدیران آکادمی اسکار ندارند.

جشنواره فیلم برلین برلیناله اسکار 2019 اسکار 2020
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین