کد خبر: 24071 A

وحشت ستاره‌های سینما به پایان رسید

وحشت ستاره‌های سینما به پایان رسید

جشنواره قاهره که با به خاطر آشوب‌های پس از انقلاب مصر و وحشت مهمانان خارجی با وقفه مواجه شده بود، امسال از سر گرفته می‌شود.

ایران آرت: بیله آگوست فیلمساز سرشناس دانمارکی که 2 جایزه نخل طلا در کارنامه دارد به عنوان رییس هیات داوری جشنواره فیلم قاهره معرفی شده است. برگزاری چهلمین دوره این رویداد سینمایی که مدتی با وقفه روبرو بود، حالا به همت محمد حفظی تهیه‌کننده مصری و ایجاد اصطلاحات جدید از نو میسر شده است.

به گزارش آی سینما، آگوست کارگردان 69 ساله سینمای دانمارک بیش از همه با ساخت «پله فاتح» به شهرت رسید؛ فیلمی که جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی زبان، جایزه نخل طلا و گلدن گلوب را برایش به ارمغان آورد. او این روزها درگیر پیش‌تولید فیلم زندگینامه جانی ورساچه «امپراتور رویاها» است.

بعد از گذشت دو دهه، این نخستین بازگشت آگوست به جشنواره فیلم قاهره است. او آخرین بار در سال 1998 با فیلم «بینوایان» در این جشنواره حضور داشت. محمد حفظی که از مارس گذشته به ریاست جشنواره فیلم قاهره منصول شد، با انتشار بیانیه‌ای ضمن اعلام این خبر از آگوست تمجید کرده و از او به عنوان یکی از چهره‌های برجسته سینمای جهان یاد کرده است. حفظی اضافه کرده برایش باعث افتخار است که کارگردان نامدار دانمارکی به عنوان رییس هیات داوری چهلمین دوره این رویداد به قاهره سفر خواهد کرد.

تولیدات این تهیه‌‌کننده سرشناس اغلب با واکنش تحسین‌آمیز منتقدان روبرو شده‌اند، از جمله فیلم «یوم‌الدین» که در جشنواره کن امسال اکران شد. او جوان‌ترین رییس جشنواره قاهره تا امروز شمرده می‌شود. حفظی در مصاحبه اخیرش با نشریه ورایتی تاکیده است برگزارکنندگان این جشنواره به سینمای سراسر جهان اهمیت می‌دهند.

جشنواره قاهره قدیمی‌ترین جشنواره افریقایی دنیای عرب است که در سال‌های اخیر به خاطر آشوب‌های پس از انقلاب مصر و وحشت مهمانان خارجی از سفر به این کشور تضعیف و با وقفه روبرو شد.

چهلمین دوره جشنواره قاهره از 20 تا 29 نوامبر امسال برگزار می‌شود.

اسکار نخل طلای کن بیله آگوست جشنواره فیلم قاهره
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین