کد خبر: 23917 A

فاطمه معتمدآریا: ونیز صمیمی است / باربارا را 20 سال که می‌شناسم

فاطمه معتمدآریا: ونیز صمیمی است / باربارا را 20 سال که می‌شناسم

فاطمه معتمدآریا روز 28 آگوست در مراسم معارفه جشنواره فیلم ونیز حضور خواهد شد.

ایران آرت: می‌توانیم فاطمه معتمد آریا را یکی از تاثیرگذارترین بازیگران زن سینمای ایران بدانیم. او به تازگی برای داوری بخش افق‌های جشنواره ونیز انتخاب شده و قرار است که در کشف افق‌های جدید در فستیوال ونیز به «آلبرتو باربارا» کمک کند. معتمد آریا از 28 اگوست در ونیز حضور پیدا می‌کند و در یکی از بخش‌های مهم جشنواره داوری خواهد داشت.

فاطمه معتمدآریا درباره انتخاب خود به عنوان داور جشنواره ونیز به اعتمادآنلاین گفت: انتخاب عوامل از جمله داوران در جشنواره‌ها به سلیقه مسئولان برگزاری و همینطور موقعیتی که افراد در حوز‌ه‌های مختلفِ سینمای ملی یا بین المللی داشته‌اند مربوط می‌شود. تا آنجا که می‌دانم «آلبرتو باربارا» دبیر جشنواره فیلم «ونیز» یک شورای مشورتی دارند که درباره انتخاب فیلم‌ها، داورها و برنامه‌های جانبی جشنواره تصمیم گیری می‌کنند.

معتمدآریا درباره سابقه آشنایی خود با «آلبرتو باربارا» گفت: آشنایی ما بیست و چند سال قبل به واسطه آقای اطبایی شکل گرفت بعدا از من برای داوری در جشنواره تورین دعوت کردند این ارتباط ادامه پیدا کرد و تقریبا هر سال در ایران و یا جشنواره‌های دیگر مثل «برلین» و «کن» دیدار داشتیم.

او ادامه داد: «افق‌ها» یکی از قسمت‌های اصلی جشنواره ونیز است. که به دنبال کشف افق‌های جدیدی در دنیای سینماست.

داور جشنواره «ونیز» مطرح کرد: طبق برنامه 28 «آگوست» یک مراسم معارفه خواهد بود و و روز بعد شروع رسمی جشنواره است که تا 8 سپتامبرادامه خواهد داشت.

معتمدآریا درباره تفاوت این جشنواره نسبت به فستیوال‌های شبیه به «برلین» و «کن» گفت: ونیز قدیمی‌ترین جشنواره سینمایی دنیاست که امسال هفتاد وپنجمین دوره خود را برگزار خواهد کرد به نظرم تفاوت این جشنواره با «کن» و «برلین» در صمیمیت آن است که این ویژگی به برگزاری آن در این فصل و مکان خاص برمی‌گردد. انگار تاریخ سینما؛ معماری ویژه و فضای شاعرانه و صلح، آرامش و زیبایی شهر «ونیز» همه در هم تنیده می‌شوند.

برنده جایزه بهترین بازیگر زن از جشنواره فیلم مونترال با اشاره به حضور آثار سینمایی ایران در هفتادوپنجمین جشنواره فیلم «ونیز» عنوان کرد: از کارگردانان ایرانی فیلم بلند «همچنان که می‌مردند» و فیلم کوتاه «پاگرد» در بخش اوریزنتی پذیرفته شده اند فیلمهایی هم از آقای امیر نادری و رامین بحرانی در بخش‌های دیگر نمایش داده می‌شوند و کپی ترمیم‌شده فیلم خشت و آینه آقای ابراهیم گلستان نیز برای اولین بار در این جشنواره نمایش داده خواهد شد.

جشنواره فیلم کن جشنواره فیلم ونیز فاطمه معتمدآریا
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین