کد خبر: 23831 A

اولین فیلم ایرانی-ایتالیایی در جشنواره لوکارنو

اولین فیلم ایرانی-ایتالیایی در جشنواره لوکارنو

اولین همکاری مشترک سینمای ایران و سینمای ایتالیا بعد از حدود پنجاه سال، به جشنواره فیلم لوکارنو راه یافت.

ایران آرت: فیلم سینمایی «درست شبیه پسرم» تولید مشترک ایتالیا، کرواسی، بلژیک و ایران به کارگردانی کوستانزا کواتریگلیو ششم آگوست ۲۰۱۸ (پانزدهم مرداد ماه) در بخش غیررقابتی فستیوال لوکارنو روی پرده خواهد رفت.

به گزارش مهر، «درست شبیه پسرم» نخستین فیلم بلند داستانی کواتریگلیو است که طی سال گذشته با ترکیبی از عوامل ایتالیایی، ایرانی و کروات با حضور جمعی از بازیگران افغانستانی، ایرانی، بلوچ، پاکستانی، اروپایی و غیره در کشورهای ایتالیا و ایران ساخته شد.

این اولین فیلم داستانی بلند ایتالیایی است که با همکاری ایران پس از دهه ۱۹۶۰ شکل می‌گیرد که حدود ۴۰ درصد از این فیلم در کشور ایران (اطراف ورامین و سنگان) فیلمبرداری شده است. این فیلم محصول همکاری شرکت‌های «اسنت فیلم» (ایتالیا) به تهیه‌کنندگی آندرا پاریس و «تنجرین پیکچرز» (ایران) به تهیه‌کنندگی فرزاد پاک است. کواتریگلیو پیش از این سابقه‌ی ساخت مستندهای مطرحی مثل جزیره (۲۰۰۳) و مثلث (۲۰۱۴) را در کارنامه دارد.

«درست شبیه پسر من» که الهام گرفته از رویدادهای واقعی است داستان اسماعیل را روایت می‌کند که از قوم اقلیت هزاره افغانستان است و در کودکی از مناطق جنگی گریخته است. او حالا بزرگ شده و در ایتالیا زندگی می‌کند اما وقتی می‌فهمد ممکن است مادرش هنوز زنده باشد، همه چیز برایش تغییر می‌کند.

این فیلم با حمایت وزارت فرهنگ ایتالیا و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران ساخته شده است.

2844814

2844815

بابک کریمی درست شبیه پسرم کواتریگلیو کوستانزا کواتریگلیو
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین