کد خبر: 23675 A

یک فیلم اکشن گیشه را فتح کرد

یک فیلم اکشن گیشه را فتح کرد

قسمت جدید از فیلم اکشن "ایکوالایزر" با بازی دنزل واشنگتن در هفته نخست اکران در سینماهای آمریکا در صدر گیشه فروش قرار گرفت.

ایران آرت: «ایکوالایزر ۲» در اولین هفته اکران در ۳۳۸۸ سالن سینمای آمریکا به روی پرده رفت و با ثبت فروش ۳۵.۸ میلیون دلاری و در رقابتی نزدیک با فروش ۳۴.۴ میلیون دلاری فیلم «ماما میا!» در صدر گیشه فروش هفتگی قرار گرفت. 

به گزارش ایسنا، «ایکوالایزر ۲» اولین فیلم دو قسمتی «دنزل واشنگتن» در طول نزدیک به ۴۰ سال فعالیت سینمایی این بازیگر برنده اسکار است که همزمان با سینماهای آمریکا در ۱۱ بازار خارجی نیز به روی پرده رفت و به فروش آغازین ۳.۳ میلیون دلاری دست یافت. 

فروش آغازین «ایکوالایزر ۲» در آمریکا از قسمت اول آن پیشی گرفته است. قسمت اول این فیلم در سال ۲۰۱۵ در هفته نخست اکران ۳۵ میلیون دلار فروخته بود و در نهایت نیز به فروش جهانی ۱۹۲ میلیون دلاری رسید که ۱۰۱ میلیون دلار آن از محل گیشه داخلی (آمریکا) حاصل شد. 

«آنتونی فوکوآ» کارگردانی قسمت دوم فیلم «ایکوالایزر» را همچون قسمت اول بر عهده دارد و در این فیلم «پدرو پاسکال»، «اشتو ساندرز»، «ملیسا لئو» و «بیل پولمن» در کنار «دنزل واشنگتن» مقابل دوربین رفته‌اند.

«دنزل واشنگتن» پس از «سیدنی پواتیه»، دومین چهره سیاه‌پوست است که موفق به کسب جایزه اسکار شده و دوبار برای فیلم‌های «شکوه» (۱۹۸۹) و «روز تمرین» (۲۰۰۱) اسکار بازیگری گرفته است.

وی همچنین تاکنون هفت‌بار نامزد جایزه گلدن گلوب شده و دوبار نیز این جایزه را از آن خود کرده است.

دنزل واشنگتون اکوالایزر اکوالایزر 2
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین