کد خبر: 23604 A

بازیگر قدیمی سینما درگذشت

بازیگر قدیمی سینما درگذشت

بازیگر نام‌آشنا، نامزد اسکار و فرزند نیکلاس ری، در سن هشتاد سالگی درگذشت.

ایران آرت: آنتونی ری، فرزند نیکلاس ری که کارگردانی فیلم Rebel Without a Cause را برعهده داشت و در فیلم Shadows به کارگردانی جان کاساوتس ایفای نقش کرد، در سن هشتاد سالگی درگذشت. 

به گزارش زومجی، این بازیگر که قبلاً هم تهیه‌کنندگی فیلم An Unmarried Woman را در کارنامه‌ی خود داشت، به‌طور دقیق در تاریخ ۸ تیر سال ۱۳۹۷ (۲۰ ژوئن سال ۲۰۱۸) در شهر ساکو واقع در ایالت مین ایالات متحده آمریکا بعد از مبارزه با یک بیماری طولانی چشم از جهان فروبست. 

ری در ایام جوانی و بعد از این‌که وارد سن بیست سالگی شد، در فیلم درام The Dark at the Top of the Stairs به کارگردانی الیا کازان و نویسندگی ویلیام اینج ایفای نقش کرد که در آذر سال ۱۳۳۶ (دسامبر سال ۱۹۵۷) اکران شد.

در فیلم Shadows به کارگردانی کاساوتس، ری در نقش تونی قرار گرفت؛ مردی جوان که بعد از هم‌بستر شدن با یک باکره (للیا گلدونی) متوجه می‌شود که خانواده‌ی او سیاه‌پوست هستند. 

او همچنین برای فیلم‌های مشهور دیگری جلوی پرده‌ی نقره‌ای قرار گرفت؛ مانند فیلم Men in War به کارگردانی آنتونی مان و فیلم A Cool Sound From Hell به کارگردانی سیدنی جونیور فیوری.

ری علاوه بر این‌که نقش‌های مختلفی را در دنیای سینما پذیرفت، اما در تعدادی فیلم و سریال تلویزیونی مانند The Twilight Zone، The Many Loves of Dobie Gillis، The Untouchables و Search for Tomorrow حضور پیدا کرد. 

هالیوود آنتونی ری نیکلاس ری
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین