کد خبر: 23554 A

درخواست سیاسی و جنجالی هنرپیشه مشهور

درخواست سیاسی و جنجالی هنرپیشه مشهور

بازیگر نقش جیمز باند از مردم کشورش درخواست کرد به بحث جدایی کشورشان از دولت مرکزی بریتانیا پاسخ مثبت بدهند.

ایران آرت: شون‌کانری هنرپیشه مشهور و با کلاس اسکاتلندی که 88 ساله شده خواستار جدایی اسکاتلند از دولت مرکزی بریتانیا است.

به گزارش روزنامه ایران، این بازیگر هفته پیش یک بار دیگر از هموطنانش خواست بحث جدایی کشورشان از دولت مرکزی بریتانیا را جدی بگیرند و در انتخابات و نظرسنجی‌های بعدی پیرامون این موضوع، برخلاف نظرسنجی اوایل دهه جاری به این فرآیند پاسخ مثبت بدهند.

کانری از 2012 به بعد در هیچ فیلم و اثر هنری نمایشی ظاهر نشده و دوره بازنشستگی را می‌گذراند. او به‌عنوان نخستین و بهترین ایفا‌کننده نقش جیمز باند، قهرمان خیالی سری داستان‌های جاسوسی ایان فلمینگ ارج و قرب ویژه‌ای در جهان سینما دارد.

کانری اضافه بر 7 فیلم «باند»ی خود در کارهای ماندگار دیگری مانند «مارنی» ساخته جنایی سال 1963 آلفرد هیچکاک، «نوارهای اندرسون»، «تعرض» کار پلیسی و روانی سال 1972 سیدنی لومت، «زاردوز» ساخته سال 1973 جان بورمن و همچنین «شیر و باد» و «مردی که می‌خواست سلطان باشد» بازی کرده است.

این بازیگر تک اسکار عمرش را در سال 1987 در شاخه بازیگر نقش دوم مرد برای بازسازی سریال تلویزیونی «تسخیر‌ناپذیران» در قالب یک فیلم سینمایی دریافت کرد.

اسکاتلند بریتانیا جیمز باند شون کانری
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین