کد خبر: 23515 A

بازگشت برنده اسکار به سینمای سیاه و سفید

بازگشت برنده اسکار به سینمای سیاه و سفید

اولین نمایش فیلم جدید آلفونسو کوارون در جشنواره نیویورک خواهد بود.

ایران آرت: ساخته جدید کارگردان مکزیکی پاییز امسال برای اولین بار در جشنواره فیلم نیویورک روی پرده خواهد رفت. درام سینمایی «رُم» (Roma) که با فرمت سیاه و سفید ضبط شده، جدیدترین ساخته آلفونسو کوارون بعد از فیلم برنده اسکار «جاذبه» است.

به گزارش آی سینما، «رم» که وقایع یک سال از زندگی یک خانواده متوسط ساکن مکزیکو سیتی در اوایل دهه 1970 را به تصویر می‌کشد، جمعه پنجم اکتبر در پنجاه و ششمین جشنواره نیویورک اکران می‌شود. این رویداد سینمایی از 28 سپتامبر آغاز به کار می‌کند و به مدت 17 روز ادامه خواهد داشت.

به نوشته نشریه نیویورک تایمز، انجمن فیلم مرکز لینکلن از نمایش فیلم جدید کوارون در نیویورک خبر داده است. این اولین فیلمی است که کارگردان 56 ساله مکزیکی بعد از 15 سال در سرزمین مادری‌اش مقابل دوربین برده است. کمپانی نتفلیکس پخش آنلاین و همچنین اکران سینمایی این فیلم را در سراسر دنیا بر عهده دارد.

کنت جونز دبیر و مدیر هیات انتخاب جشنواره فیلم نیویورک درباره نمایش ساخته جدید کوارون گفته: «از ابتدا تا پایان فیلم «رم» کاملا مبهوت شده بودم – به خاطر مهارت و هنری که همه دست‌اندرکاران این فیلم به خرج داده‌اند. فیلم آلفونسو کوارون به اعجاز می‌ماند.»

فیلم علمی-تخیلی «جاذبه» ساخته قبلی کوارون در سال 2013 روی پرده رفت و چند ماه بعد دو جایزه اسکار از جمله بهترین کارگردانی را برای او به ارمغان آورد. به این ترتیب، نام کوارون به عنوان اولین فیلمساز مکزیکی‌تباری که موفق به دریافت جایزه اسکار شده، در تاریخ به ثبت رسید. «جاذبه» با بازی جرج کلونی و ساندرا بولاک در سینماهای امریکا به فروش 247 میلیون دلار دست پیدا کرد و کل فروش جهانی آن به بیش از 723 میلیون دلار رسید.

مکزیک اسکار جشنواره فیلم نیویورک آلفونسو کوارون فیلم رم
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین