کد خبر: 23479 A

سود عجیب یک جشنواره معتبر سینمایی

سود عجیب یک جشنواره معتبر سینمایی

نزدیک به ۱۲۵ هزار نفر از بخش‌های مختلف جشنواره فیلم ساندنس ۲۰۱۸ استقبال و حدود ۱۹۲ میلیون دلار به اقتصاد ایالت یوتا کمک کردند.

ایران آرت: سی و پنجمین جشنواره فیلم ساندنس اواسط زمستان گذشته به مدت 11 روز در منطقه پارک‌سیتی شهر سالت‌لیک‌سیتی یوتا برگزار شد و تعداد حاضران در آن با افزایشی 70 درصدی از 71600 نفر در سال 2017 به 124900 نفر در این دوره رسید. این آمار در حالی ثبت شد که تقریبا یک‌چهارم شرکت‌کنندگان از جمله 36 درصد از شهروندان یوتا فقط یک روز در جشنواره حضور داشتند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اسکرین، از این رو، بخش اعظم 191.6 میلیون دلار درآمد جشنواره ساندنس از تماشاگرانی به دست آمد که از ایالت‌های دیگر یا حتی خارج از آمریکا به سالت‌لیک‌سیتی آمده بودند و میلیون‌ها دلار برای اقامت در هتل، کرایه کردن خودرو، خوردن غذا و گردش در شهر هزینه کردند. گزارش شرکت تحلیلی Y2 حاکی از آن است که هر تماشاگر خارج از ایالت روزانه 688 دلار (میانگین 3500 دلار در مدت اقامت) در ساندنس هزینه کرده است. این میانگین برای اهالی یوتا 334 دلار است.

سال گذشته درآمد جشنواره از حضور تماشاگران 151.5 میلیون دلار بود. افزایش تعداد حاضران در سالت‌لیک‌سیتی بیش از همه مدیون راه‌اندازی یک سالن 500 نفری در پارک‌سیتی و البته گسترده‌تر شدن برنامه‌های جانبی جشنواره بوده است. رفت و آمد تماشاگران به منطقه پارک‌سیتی و استفاده از برنامه‌های جشنواره بر اساس میزان استفاده از گوشی‌های همراه برآورد شده است. به این ترتیب، بیش از یک‌سوم تماشاگران از ایالت‌های دیگر به یوتا آمده بودند.

72 درصد تماشاگران در دوره گذشته هم از برنامه‌های جشنواره استفاده کرده بودند و برنامه حدود 92 درصد تماشاگران حضور در دوره‌های آینده است. جشنواره ساندنس بیش از 3300 فرصت شغلی برای ساکنان ایالت یوتا ایجاد و بیش از 19 میلیون دلار به اقتصاد این ایالت از طریق اخذ مالیات کمک کرده است.

بر اساس آمار تازه، ساندنس مهم‌ترین و پرتماشاگرترین رویداد هنری و سینمایی ایالت یوتا لقب گرفته و بالاتر از گردهمایی سالانه کامیک‌کان است. از این نظر، راهپیمایی روزهای سال 1947 که هر سال روز 24 ژوییه به مدت سه ساعت در سالت‌لیک‌سیتی برگزار می‌شود و 250 هزار شرکت‌کننده دارد، از ساندنس بالاتر قرار می‌گیرد.

از دیگر آمارهای جالب مربوط به تماشاگران ساندنس می‌توان به این موارد اشاره کرد: 67 درصد زنان و 33 درصد مردان، 12 درصد فعالان صنعت سرگرمی، 11 درصد دانشجویان، 25 درصد حضور در پیست‌های اسکی و اسنوبرد در روزهای جشنواره، 37 درصد از کالیفرنیا، میانگین پنج روز حضور برای تماشاگران خارج از ایالت.

جشنواره فیلم کن جشنواره فیلم ساندنس
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین