کد خبر: 23405 A

اتفاقی عجیب برای گران‌ترین فیلم تاریخ چین

اتفاقی عجیب برای گران‌ترین فیلم تاریخ چین

گران‌ترین فیلم سینمای چین پس از یک هفته از پرده پایین آمد.

ایران آرت: گران‌ترین فیلم تاریخ سینمای چین که ۸۵ میلیون پوند و شش سال وقت هزینه تولید آن شده بود، پس از یک هفته اکران از پرده‌ها پایین کشیده شد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، فانتزی حماسی «آسورا» که امید زیادی به موفقیت تجاری آن می‌رفت، در هفته اول اکران در چین کمی کمتر از شش میلیون پوند فروخت و امید تهیه‌کنندگان را بر باد داد. جلوه‌های ویژه پیچیده، ستاره‌های بزرگ و سرشناس و خیل عظیم گروه تولید هم نتوانست مانع شکست تجاری یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های تاریخ سینمای چین شود و اکران «آسورا» به بدترین شکل ممکن پایان یافت.

پایگاه رسمی این پروژه سینمایی با صدور اطلاعیه‌ای از تمام کسانی که فرصت نکردند فیلم را روی پرده تماشا کنند عذرخواهی کرد. این عذرخواهی شامل تمام اعضای بین‌المللی و داخلی گروه تولید هم می‌شود که در شش سال گذشته توان خود را صرف ساختن و اکران «آسورا» کرده بودند. این در حالی است که پیش از آغاز نمایش عمومی، امیدی فراوان به موفقیت فیلم در گیشه می‌رفت.

نام «آسورا» برگرفته از نیم‌خدای سه‌سر اسطوره‌های بودایی است و وو لی، ستاره 18 ساله چینی در آن نقش چوپانی را ایفا می‌کند که ناگهان درمی‌یابد یکی از سه سر پادشاه جنگاور است. پیش از اکران فیلم، مدیران گروه فیلمسازی نینگ‌شیا نسبت به موفقیت آن ابراز اطمینان کرده بودند. با وجود کار شدن 390 میلیون مطلب در شبکه اجتماعی ویبو در چین، تماشاگران به «آسورا» روی خوش نشان ندادند و فیلم از مخاطبان امتیاز سه از 10 گرفت.

در هر حال، به نظر می‌رسد تهیه‌کنندگان «آسورا» قصد دارند با اعمال چند تغییر کوچک و بزرگ آن را دوباره در فرصتی مناسب روانه اکران کنند. گفته می‌شود انجام برخی برنامه‌های سازمان‌یافته علیه فیلم در گیشه ناموفق آن نقشی اساسی داشته و حتی منتقدان را نسبت به گران‌ترین پروژه سینمایی تاریخ چین بدبین کرده است. «آسورا» این هفته گیشه را به درام شمشیرزنی «مرد پنهان» با داستانی مربوط به دهه 1930 واگذار کرد.

چین گیشه سینمای چین آسورا
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین