کد خبر: 23266 A

فیلم امیر نادری نامزد جایزه امی شد

فیلم امیر نادری نامزد جایزه امی شد

فیلم "فارنهایت 451" ساخته کارگردان ایرانی نامزد بهترین تله‌فیلم جوایز امی شد.

ایران آرت: پنجشنبه‌شب نامزدهای هفتادمین مراسم جایزه امی که به تقدیر از بهترین‌ برنامه‌ها و سریال‌های تلویزیونی می‌پردازد، معرفی شدند. در این میان تازه‌ترین ساخته رامین بحرانی «فارنهایت ٤٥١» نیز در میان نامزدهای تله‌فیلم دیده می‌شود. امیر نادری و بحرانی این فیلم را با اقتباس از رمان «فارنهایت ٤٥١» نوشته ری بردبری، نویسنده امریکایی فیلمنامه‌نویسی کرده‌اند.

به گزارش اعتماد، «فارنهایت ٤٥١» با بازی مایکل بی. جردن و مایکل شانون اقتباس مدرن رمان کلاسیک بردبری است. داستان از جامعه‌ای در آینده‌ حکایت می‌کند که در آنجا کتاب‌ها سوزانده می‌شوند، تاریخ بازنویسی می‌شود و شهروندانش را افرادی مجهول‌الهویه و نابالغ تشکیل می‌دهند. ساخته بحرانی با فصل چهارم سریال «آینه سیاه»، فصل هشتم سریال «شهر فلینت» و فیلم‌های «Paterno» و «قصه» برای کسب جایزه این بخش به رقابت می‌پردازد.

مینی‌سریال «وست ورلد» و «سرگذشت ندیمه» با نامزدی ستارگانش در رشته‌های بهترین بازیگری پیشتازان بخش بازیگری جوایز امی هستند. سریال «بازی تاج و تخت» با ٢٢ نامزدی رکوردی تاریخی به نام خود ثبت کرده و مجموع نامزدی‌های خود را طی هفت فصل به رقم ١٢٩ رسانده است. پس از این سریال، «برنامه زنده شنبه شب» و «وست ورلد» هر کدام با ٢١ نامزدی در جایگاه دوم ایستاده‌اند.

توجه به سریال‌ها و ساخته‌های علمی_تخیلی مانند «وست ورلد» و «چیزهای عجیب» و کم‌لطفی به سریال‌های محبوب شبکه‌های سراسری و کابلی مانند «توئین پیکس»، «برج رفیع» و «همتا» سبب شده جای خالی نام‌های بزرگی همچون دیوید لینچ، دیوید فینچر، الیسون بری، جی. کی. سیمونز و وایولا دیویس پررنگ به نظر برسد. هفدهم سپتامبر طی مراسمی جوایز برگزیدگان این دوره اعطا می‌شود.

جایزه امی امیر نادری جوایز امی فارنهایت 451
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین