کد خبر: 23031 A

همسر پولانسکی دعوت اسکار را نپذیرفت

همسر پولانسکی دعوت اسکار را نپذیرفت

امانوئل سنیه همسر رومن پولانسکی کارگردان نامدار سینِما دعوت پیوستن به آکادمی اسکار را رد کرد.

ایران آرت: امانوئل سنیه بازیگر فرانسوی و همسر رومن پولانسکی کارگردان برنده جایزه اسکار دعوت پیوستن به آکادمی علوم و هنرهای سینما را در اعتراض به اخراج همسرش از این نهاد سینمایی، رد کرد.

به گزارش خبرآنلاین، او در اعتراض خود آکادمی اسکار را به «ظاهرسازی و دورویی تحمل‌ناپذیر» متهم کرد و اخراج پولانسکی را شاهدی بر این مدعا دانست. سنیه یکی از ۹۲۸ فردی است که امسال برای عضویت در آکادمی اسکار دعوت شده است.

این بازیگر در نامه‌ای برای رد کردن دعوت آکادمی نوشت: «من همیشه طرفدار حقوق زنان بوده‌ام. اما چطور می‌توانم چشمم را روی این واقعیت ببندم که آکادمی برای ساکت کردن سروصداها، پولانسکی را اخراج کرد. این درست همان کاری است که سال ۲۰۰۲ با دادن جایزه اسکار به او انجام دادند.»

او در ادامه با کنایه آکادمی را خطاب قرار داد: «شاید آکادمی فکر کرده من بازیگر ضعیف و جاه‌طلبی هستم که یادم می‌رود از ۲۹ سال پیش به این سو همسر یکی از بزرگترین کارگردان‌های جهان شده‌ام.»

سنیه در فیلم‌های «ماه تلخ» و «ونوس در پوست خز» و «دروازه نهم» به کارگردانی پولانسکی جلوی دوربین رفته است. این بازیگر ۵۲ ساله علاوه بر این در فیلم‌های «مردی که می‌خندد»، «لباس غواصی و پروانه»‌ و «دیوانه‌وار» بازی کرده است.

رومن پولانسکی کارگردان ۸۴ ساله سینِما مدت زمانی طولانی است که به دلیل پرونده‌ای قدیمی مربوط به برقراری رابطه با فردی زیر سن قانونی از آمریکا فراری است. او چندی پیش و در گرماگرم افشای رسوایی‌های جنسی هالیوود و برپا شدن جنبشی اجتماعی در رابطه با آن از آکادمی اسکار اخراج شد.

رومن پولانسکی اسکار پولانسکی آکادمی اسکار امانوئل سنیه
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین