کد خبر: 2292 A

او. جی :ساخت آمریکا، اسکار مستند گرفت

او. جی :ساخت آمریکا، اسکار مستند گرفت

فیلمی مستند درباره او. جی. سیمپسون جایزه بهترین مستند هشتاد و نهمین دوره جوایز اسکار را به خود اختصاص داد.

ایران آرت  : علی افتخاری : مراسم اسکار 2017 دوشنبه صبح به وقت ایران در دالبی تیه‌تر در لس آنجلس برگزار شد و جایزه بخش بهترین مستند بلند به "او.‌جی.: ساخت آمریکا" به کارگردانی ازرا ادلمان رسید.

کاترین جانسن یکی از سه محقق زن آمریکایی-آفریقایی کارمند ناسا که در فیلم "اعداد و ارقام پنهان" به تصویر کشیده است، همراه بازیگران این فیلم تاراجی پی. هنسن، اوکتاویا اسپنسر و جانل مونی برای اعطای جایزه بهترین مستند بلند روی صحنه آمدند. 

مستند هفت ساعت و نیمی "او.جی.: ساخت آمریکا" درباره زندگی و دوران او. جی. سیمپسون بازیکن سابق فوتبال آمریکایی و بازیگر فیلم‌هایی چون "کاپریکورن یک" و "گذرگاه کاساندرا" است.

سیمپسون در سال 1995 به قتل عمد همسر سابق خود نیکول براون سیمپسون و مردی به نام رونالد گلدمن در 1994 متهم شد، اما در دادگاهی که "محاکمه قرن" لقب گرفت و پوشش خبری گسترده‌ای داشت، تبرئه شد.

او در سال 2007 به اتهام سرقت مسلحانه در لاس وگاس، نوادا دستگیر و در دادگاه به 33 سال زندان با امکان آزادی مشروط پس از گذشت حداقل 9 سال محکوم شد. او هم‌اکنون در زندان لاولاک در نوادا دوران حبس خود را می‌گذراند. سیمپسون اکنون 69 سال دارد.

"آتش در دریا" به کارگردانی جانفرانکو رزی که درباره بحران پناهندگان است و زندگی روزمره ساکنان جزیره‌ مدیترانه‌ای لامپدوسا را به تصویر می‌کشد، "من کاکاسیاه تو نیستم" ساخته رائول پک درباره جیمز بالدوین نویسنده و فعال اجتماعی، "زندگی، انیمیشن" به کارگردانی راجر راس ویلیامز درباره یک مرد جوان مبتلا به اوتیسم که با دیدن فیلم‌های انیمیشن دیزنی، حرف زدن را یاد می‌گیرد و "سیزدهمین" ساخته آوا دوورنی درباره حبس دسته‌جمعی مردان سیاه‌پوست در ایالات متحده، دیگر رقبای اسکار بهترین مستند بلند امسال بودند.

 

اسکار
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین