کد خبر: 22716 A

تقدیر اسپانیایی‌ها از برنده نخ طلای کن

تقدیر اسپانیایی‌ها از برنده نخ طلای کن

شصت و ششمین دوره جشنواره فیلم سن‌سباستین 21 تا 29 سپتامبر در این شهر اسپانیا برگزار می‌شود.

ایران آرت: سازمان‌دهندگان شصت و ششمین جشنواره فیلم سن‌سباستین با اهدای جایزه دونوستیا از یک عمر فعالیت پرثمر هیروکازو کُره-اِدا تقدیر می‌کنند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از هالیوود ریپورتر، کارگردان 56 ساله ژاپنی که بهار امسال با «دزدان فروشگاه» جایزه نخل طلایی بهترین فیلم را از جشنواره کن برده بود، نخستین فیلمساز آسیایی است که جایزه افتخاری جشنواره سن‌سباستین اسپانیا را از آن خود می‌کند. مراسم اهدای جایزه دونوستیا در ویکتوریا یوجینا تیه‌تر برگزار می‌شود و قرار است در آن «دزدان فروشگاه» هم برای حاضران به نمایش درآید.

کره-ادا از محبوب‌ترین فیلمسازان جشنواره سن‌سباستین است که چهار بار در بخش مسابقه این رویداد مهم سینمای اروپا حضور داشته و در دو نوبت جایزه فیلم برگزیده تماشاگران را به دست آورده است. او در مجموع 10 بار در بخش‌های مختلف سن‌سباستین شرکت کرده که نخستین مورد آن به سال 2006 بازمی‌گردد. فیلم‌های کره-ادا در این سال‌ها همواره از سوی داوران و تماشاگران مورد توجه بوده و جوایز فیلمنامه و بازیگری را برده‌اند.

شصت و ششمین دوره جشنواره فیلم سن‌سباستین 21 تا 29 سپتامبر در این شهر اسپانیا برگزار می‌شود و هنوز جزئیات بخش‌های مختلف آن اعلام نشده است. جایزه دونوستیا سال گذشته به انیس واردا، فیلمساز 90 ساله فرانسوی اهدا شد.

جشنواره فیلم سن سباستین جشنواره فیلم کن هیروکازو کوره-ادا دزدان فروشگاه
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین