کد خبر: 22444 A

بازیگر مشهور شورش می‌کند

بازیگر مشهور شورش می‌کند

ایتن هوک نامزد چهار جایزه اسکار بازیگری در سریالی در مورد شورش بردگان آمریکا به ایفای نقش خواهد پرداخت.

ایران آرت: تلویزیون بلومهاوس در صدد است سریالی کوتاه را بر اساس رمان معروف جیمز مک براید نویسنده و روزنامه‌نگار امریکایی مقابل دوربین ببرد.

به گزارش آی سینما، ایتن هوک نامزد چهار جایزه اسکار بازیگری که نویسندگی سه رمان را هم در کارنامه دارد، متن این سریال کوتاه را با همکاری مارک ریچارد نویسنده سریال «وحشت از مردگان متحرک» خواهد نوشت. بازیگر سه‌گانه عاشقانه معروف ریچارد لینکلیتر علاوه بر نویسندگی و تهیه‌کنندگی، در نقش یکی از شخصیت‌های اصلی این سریال اقتباسی نیز مقابل دوربین خواهد رفت.

به نوشته ورایتی، جیسن بلوم صاحب کمپانی شناخته‌شده «بلومهاوس» که پیش از این در فیلم ترسناک «پاکسازی» (The Purge) با هوک همکاری کرده بود، تهیه‌کنندگی این سریال کوتاه را بر عهده گرفته است. استودیوی بلومهاوس بیش از همه به خاطر حمایت از فیلم‌های ترسناک کم‌هزینه معروف شده است. با این حال، ظاهرا مسئولان این شرکت فیلمسازی تصمیم گرفته‌اند وارد وادی تلویزیون و سریال‌سازی شوند. در حال حاضر، این استودیو مشغول تهیه و تولید چندین سریال تلویزیونی با بودجه‌های معقول و عوامل حرفه‌ایست.

جای شگفتی نیست که بازیگر 47 ساله امریکایی حاضر به همکاری با این پروژه تلویزیونی شده است، چرا که علاوه بر دوستی دیرینه با بلوم تهیه‌کننده، از رمان 2013 مک‌براید به عنوان یکی از شش کتاب محبوبش نام برده است. رمان «The Good Lord Bird» جایزه ملی رمان را برای مک‌براید به ارمغان آورد.

این رمان تحسین‌شده داستان برده‌ای جوان را دنبال می‌کند که در نیمه دوم قرن نوزدهم می‌گذرد و به شکل‌گیری نخستین شورش بردگان امریکا می‌انجامد. اگرچه این شورش در آن زمان راه به جایی نبرد اما بسیاری عقیده دارند جرقه جنگ داخلی امریکا از همان‌جا روشن شد. آثار مک‌براید مولف شصت ساله امریکایی پیش از این هم دستمایه ساخت فیلم‌های سینمایی قرار گرفته بود از جمله کتاب خاطرات پرفروش «رنگ آب» و «معجزه در سنت آنا» که اسپایک لی کارگردان سرشناس امریکایی در سال 2008 آن را تبدیل به فیلمی با همین عنوان کرد.

جیمز مک براید وحشت از مردگان متحرک ایتن هوک
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین