کد خبر: 22352 A

بازیگر زن 81 ساله همچنان در مرکز توجه

بازیگر زن 81 ساله همچنان در مرکز توجه

جین فوندا بازیگر سرشناس آمریکایی جایزه یک عمر دستاورد هنری را از جشنواره مایکل مور دریافت می‌کند.

ایران آرت: جین فوندا بازیگر کارکشته آمریکایی با دریافت جایزه یک عمر دستاورد هنری از جشنواره فیلم تراورس سیتی که توسط مایکل مور راه‌اندازی شده، مورد تجلیل واقع می‌شود.

این جشنواره از روز سی‌ویکم ماه جولای آغاز می‌شود و تا روز پنجم آگوست ادامه خواهد داشت.

به گزارش مهر، فوندا اسکار بازیگری را برای «به خانه آمدن» و «کلوت» دریافت کرده و برای فیلم‌های «آن‌ها به اسب‌ها شلیک می‌کنند، نه؟»، «جولیا»، «سندروم چین»، «روی دریاچه طلایی» و «صبح روز بعد» نامزدی اسکار را کسب کرده است. وی ۴ جایزه گلدن گلوب و دو جایزه بفتا و یک امی در کارنامه دارد.

مایکل مور بنیان‌گذار و رییس این جشنواره است که در میشیگان برگزار می‌شود.

مور گفت: من نمی‌توانم به هنرمند دیگری فکر کنم که تا این حد به کشور خود اهدا کرده باشد. چه افتخاری است برای مخاطبان فستیوال ما که می‌توانند به آثار این چهره نمادین آمریکایی خوش‌آمد بگویند و از آن‌ها الهام بگیرند. صدای او امروز همانند همیشه مورد نیاز است.

مور در فستیوال فیلم تراورس سیتی که چهاردهمین سال خود را پشت سر می‌گذارد، میزبان این بازیگر، نویسنده و فعال افسانه‌ای خواهد بود. انتظار می‌رود برنامه ۲۰۱۸ این فستیوال بیش از ۱۰۰ هزار اثر هنری خواستار شرکت کردن را به خود جذب کند که در نهایت از میان آن‌ها ۱۰۰ فیلم برای نمایش انتخاب خواهد شد.

فوندا در عین حال موضوع یک فیلم مستند جدید با عنوان «جین فوندا در پنج پرده» محصول شبکه اچ‌بی‌او به کارگردانی سوزان لیسی است. این فیلم در فستیوال به نمایش درخواهد آمد و خود فوندا و لیسی در جمع حضار خواهند بود. این فستیوال همچنین فیلم «به خانه آمدن» را به مناسبت ۴۰ سالگی‌اش به نمایش خواهد گذاشت و فیلم «۹ به ۵» را شبانه به صورت رایگان روی پرده می‌برد. ویژگی خاص نمایش دوم این خواهد بود که فیلم روی یک پرده ۶۵ فوتی در فضای باز جلوی دریاچه میشیگان پخش می‌شود.

فوندا رییس هیات مدیره «کمپین جورجیا برای جلوگیری از بارداری نوجوانان نابالغ» است و در هیات مدیره‌های «مرکز رسانه روز زنان» که خودش آن را تاسیس کرده و «وی-دی: تا وقتی که خشونت متوقف شود» صندلی دارد. وی همچنین «مرکز جین فوندا برای سلامت باروری» را در مدرسه پزشکی اِموری تاسیس کرده است.

جین فوندا
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین