کد خبر: 22349 A

جنگ جهانی اول در رادار مندس و اسپیلبرگ

جنگ جهانی اول در رادار مندس و اسپیلبرگ

سام مندس با همکاری اسپیلبرگ درباره جنگ جهانی اول فیلم می‌سازد.

ایران آرت: کارگردان دو فیلم اخیر «جیمز باند» با همکاری کمپانی فیلمسازی استیون اسپیلبرگ، فیلمی با مضمون جنگ جهانی اول را مقابل دوربین می‌برد. سام مندس به عنوان کارگردان فیلم «1917» قرارداد بسته و «آمبلین پارتنرز» به عنوان سرمایه‌گذار اصلی این پروژه سینمایی معرفی شده است. تولید پروژه جدید مندس از آوریل آینده آغاز خواهد شد تا در دسامبر 2019 به عنوان محصول جدید استودیو یونیورسال در سینماها اکران شود.

به گزارش آی سینما، نسخه اصلی فیلمنامه را خود مندس نوشته که اولین کار رسمی او در حوزه فیلمنامه‌نویسی محسوب می‌شود. اسپیلبرگ درباره همکاری اخیرش با کارگردان سینما و تئاتر انگلستان گفته: «کمپانی ما از همان اولین فیلمی که سام ساخت همیشه خانه او بوده. خیلی خوشحالم که او دوباره در اتاق قدیمی‌اش نشسته و مشغول کار روی قصه‌های جدید است، خصوصا این فیلم جدید که بسیار جسورانه و بلندپروازانه است.»

بودجه اولیه پروژه سینمایی «1917» در حدود صد میلیون دلار اعلام شده است. به جز زمان وقوع داستان فیلم که در دوران جنگ جهانی اول می‌گذرد، دیگر جزییات داستان محرمانه باقی مانده است. مندس هم از همکاری با اسپیلبرگ، بازگشت به کمپانی آمبلین و همین‌طور استودیو یونیورسال ابراز خوشحالی کرده است. او دو فیلم اخیر جیمز باند شامل «اسکای فال» و «اسپکتر» را پشت سر هم کارگردانی کرد. با این اوصاف، فیلم جنگی «1917» اولین پروژه سینمایی او در مقام کارگردان بعد از دو فیلم جیمز باند خواهد بود.

مندس دو فیلم نخست کارنامه‌اش را با همکاری اسپیلبرگ مقابل دوربین برد زمانی‌که فیلمساز و تهیه‌کننده کهنه‌کار هالیوود در کمپانی دریم ورکس مشغول فعالیت بود. این کمپانی ساخت اولین فیلم بلند مندس «زیبای امریکایی» را بر عهده داشت که در سال 1999 اکران شد و پنج جایزه آکادمی از جمله اسکار بهترین فیلم را به خانه برد. درام گانگستری «جاده‌ای به سوی تباهی» با نقش‌آفرینی تام هنکس به عنوان فیلم بعدی مندس هم با همکاری اسپیلبرگ ساخته شد.

استیون اسپیلبرگ جیمز باند جنگ جهانی اول
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین