کد خبر: 21975 A

سرنوشت و آینده «بازی تاج و تخت» از زبان خالقش

سرنوشت  و آینده «بازی تاج و تخت» از زبان خالقش

جورج آر. آر. مارتین گفت: ماجرای «شب طولانی» اولین مقدمه سریال «بازی تاج و تخت» خواهد بود.

ایران آرت: جورج آر. آر. مارتین به تازگی وبلاگش را به روز رسانی کرده و جدیدترین اخبار مرتبط با پنج مقدمه احتمالی سریال «بازی تاج و تخت» را با هوادارانش به اشتراک گذاشته است. مارتین گفته اگر اخبار را دنبال کرده باشید ما در آغاز برای تولید چهار دنباله برنامه‌ریزی کردیم و در نهایت به این نتیجه رسیدیم که با پنج دنباله، جهان داستانی «بازی تاج و تخت» را بسط و گسترش بدهیم. با این حال، مغز متفکر محبوب‌ترین سریال تاریخ شبکه اچ بی او اضافه کرده به او اطلاع داده‌اند که ساخت یکی از دنباله‌ها فعلا منتفی است اما معنایش این نیست که چهار پروژه دیگر ساخته نخواهند شد.

به گزارش آی فیلم، مارتین در پست اخیر وبلاگ شخصی‌اش نوشته: «باخبر شده‌ام که ساخت یکی از دنباله‌ها فعلا منتفی است» و در ادامه تاکید کرده البته ضبط مقدمه‌ای که قرار است به نویسندگی جین گلدمن تهیه و تولید شود قطعی است. چند روز پیش، شبکه اچ بی او از قطعی شدن نسخه آزمایشی (پایلوت) اولین مقدمه سریال «بازی تاج و تخت» خبر داد. مارتین درباره جزییات پروژه منتفی شده اشاره‌ای نکرده است.

شبکه اچ بی او در جواب پیگیری‌های خبرنگار هالیوود ریپورتر تصریح کرده پیش‌تولید پروژه در مرحله‌ای است که «هنوز هیچ‌گونه تصمیمی در این‌باره اتخاذ نشده» است. اگرچه این شبکه تلویزیونی ادعای مارتین را به طور مشخص رد نکرده است.

به گفته مارتین، داستان هر چهار مقدمه در «دوره‌های تاریخی مختلف می‌گذرند و به لحاظ خطوط داستانی و شخصیت‌ها کاملا متفاوت‌اند.» مارتین تاکید کرده این پروژه‌ها در مرحله پیش تولید قرار دارند. مارتین درباره احتمال منتفی شدن تولید این پروژه‌ها توضیح می‌دهد: «ما جهانی عظیم را در اختیار داریم و می‌توانیم با ده‌ها هزار سال تاریخ بازی کنیم. اما این مدیوم تلویزیون است و هیچ‌چیز در آن قطعی نیست.»

مارتین درباره مقدمه جین گلدمن هم نظرش را گفته و عنوان «شب طولانی» (The Long Night) را برای این پروژه پیشنهاد داده است: «این عنوان گویای همه چیز است اما بعید می‌دانم به همین عنوان ختم شود. به احتمال زیاد، اچ بی او دلش می‌خواهد با عبارت «بازی تاج و تخت» بازی کند و یک جایی در عنوان مقدمه آن را بگنجاند.» همان‌طور که چند روز پیش اعلام شد خط داستانی این مقدمه هزاران سال پیش از وقایع «بازی تاج و تخت» اتفاق می‌افتد. سریال گلدمن به ترتیب زمانی وقایع سقوط دنیا از عصر طلایی قهرمانان تا ظلمت شب را روایت می‌کند.

مارتین درباره نقش خودش در این پروژه شکسته‌نفسی کرده و آن را کمرنگ‌تر از آن‌چه که واقعا هست جلوه داده: «در این مورد، همه زحمات به دوش جین بوده و باید از او تشکر کرد». رمان‌نویس و قصه‌پرداز 69 ساله امریکایی تاکید کرده او این روزها تمرکز اصلی‌اش روی تکمیل «بادهای زمستان» ششمین کتاب از مجموعه داستانی «ترانه آتش و یخ» است. مارتین می‌نویسد: «مسخره است غیر از این فکر کنید. اگر درگیر «بادها» نبودم فکر می‌کنید خودم تا حالا متن دست‌کم یکی از این پایلوت‌ها را ننوشته بودم؟» مارتین در پایان تاکید کرده او با نوشتن برای تلویزیون بیگانه نیست و در گذشته هم تجربه این کار را داشته است.

 

بازی تاج و تخت جورج آر. آر. مارتین
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین