کد خبر: 21948 A

جایزه افتخاری لومیر برای ستاره ۸۰ ساله سینما

جایزه افتخاری لومیر برای ستاره ۸۰ ساله سینما

بازیگر 80 ساله برنده اسکار جایزه افتخاری لومیر سال 2018 را می‌گیرد.

ایران آرت: سازمان‌دهندگان دهمین جشنواره فیلم لومیر در لیون فرانسه از یک عمر فعالیت پرثمر سینمایی جین فوندا تقدیر می‌کنند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ورایتی، جشنواره لومیر بزرگ‌ترین رویداد سینمای کلاسیک در جهان است و هر سال با اهدای جایزه لومیر از یک چهره برجسته سینمایی تقدیر می‌کند. بازیگر 80 ساله برنده اسکار امسال این جایزه را می‌گیرد و به جمع بزرگانی چون وونگ کار-وای، کاترین دونوو، مارتین اسکورسیزی، پدرو آلمودووار، کوئنتین تارانتینو و کن لوچ می‌پیوندد که پیش‌تر جایزه افتخاری لومیر را با خود به خانه برده‌اند.

تیه‌ری فرمو که همزمان مدیریت دو جشنواره کن و لومیر را بر عهده دارد، از فوندا به عنوان بازیگری تمام‌نشدنی یاد کرد که سابقه همکاری با سیدنی پولاک، آرتور پن، رنه کلمان و روژه وادیم را در کارنامه دارد. بازیگر تحسین‌شده آمریکایی هم حضور در جشنواره لومیر را افتخاری بزرگ برای خود دانست و از اینکه به شهر لیون فرانسه دعوت شده و قرار است جایزه لومیر را دریافت کند، ابراز شادمانی فراوان کرد.

فوندا در دهه 1990 پس از ازدواج با تد ترنر، غول دنیای رسانه از دنیای فیلم و بازیگری کناره گرفت و پس از حدود 15 سال با جدایی از همسرش با «مادرشوهر هیولا» به سینما بازگشت. او درباره این رفت و برگشت به ایندیپندنت ایرلند گفت: «من بسیار خوش‌بخت بودم که در 50 سالگی رفتم و در 65 سالگی با یک فیلم موفق بازگشتم. با اینکه اصلا فکر نمی‌کردم آینده‌ای در سینما داشته باشم اما در 80 سالگی همچنان فعالم.»

جین فوندا جایزه لومیر
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین