کد خبر: 21801 A

آغاز جشنواره سارایوو با فیلم بهترین کارگردان کن

آغاز جشنواره سارایوو با فیلم بهترین کارگردان کن

جشنواره فیلم سارایوو 2018 از 119 تا 26 مرداد برگزار می‌شود و اصغر فرهادی رئیس هیئت داوران این جشنواره است.

ایران آرت: بیست و چهارمین جشنواره فیلم سارایوو با نمایش «جنگ سرد»، درام عاشقانه و تاریخی پاول پاولیکفسکی افتتاح می‌شود.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اسکرین‌دیلی، جشنواره سارایوو در حالی از روز 10 اوت در پایتخت بوسنی آغاز به کار می‌کند که امسال اصغر فرهادی ریاست هیات داوران بخش مسابقه رسمی را بر عهده دارد. نکته جالب اینکه «جنگ سرد» در بخش مسابقه جشنواره کن حضور داشت و جایزه بهترین کارگردان را برد. از سوی دیگر، «همه می‌دانند» فرهادی که در مراسم آغاز به کار کن روی پرده رفت، در سارایوو یک نمایش ویژه خواهد داشت.

«جنگ سرد» همزمان در نشنال تیه‌تر سارایوو و سالن روباز رایفسن به نمایش درمی‌آید و پاولیکفکسی روز پس از اکران در یک برنامه پرسش و پاسخ با حضور تماشاگران شرکت می‌کند. فیلم داستان عشق ویکتور و زولا را در دوران جنگ جهانی دوم تا فروریختن دیوار آهنین به تصویر می‌کشد؛ دورانی که آنها از لهستان، آلمان، یوگسلاوی و فرانسه می‌گذرد و عشق‌شان در تنش‌های گذر زمان به بوته آزمون نهاده می‌شود.

پاولیکفسکی که از نامدارترین چهره‌های سینمای لهستان امروز است، سال 2014 با درام تکان‌دهنده «آیدا» در جشنواره سارایوو حضور داشت و همان سال جایزه اسکاربهترین فیلم خارجی‌زبان را از آن خود کرد. «جنگ سرد» هم که در کن مورد توجه تماشاگران و منتقدان قرار گرفت، از گزینه‌های اصلی سینمای لهستان برای ورود به گردونه رقابت نود و یکمین دوره مراسم اهدای جوایز اسکار است.

جشنواره فیلم سارایوو 2018 از 10 تا 17 اوت (19 تا 26 مرداد) برگزار می‌شود و هنوز فهرست همکاران فرهادی در هیات داوران بخش مسابقه و فیلم‌های حاضر در این بخش اعلام نشده است.

اصغر فرهادی جنگ سرد پاول پاولیکوفسکی جشنواره فیلم سارایوو جشنواره سارایوو
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین