کد خبر: 21743 A

جنجال بر سر دستمزد نجومی بازیگر زن

جنجال بر سر دستمزد نجومی بازیگر زن

صنعت سینمای چین با بحران فرار ستاره‌ها از پرداخت مالیات مواجه شده است.

ایران آرت: اتهاماتی که اخیرا علیه یکی از سرشناس‌ترین ستاره‌های سینمای چین در رابطه با قراردادهای مشکوک برای فرار از پرداخت مالیات مطرح شده، بحرانی بی‌سابقه را در صنعت فیلمسازی این کشور رقم زده است. مناقشه اخیر از هفته گذشته آغاز شد، زمانی‌که مجری یکی از شبکه‌های تلویزیون چین تصویری از فن بینگ بینگ ستاره نامدار چینی را به نمایش گذاشت و افشا کرد دستمزد این بازیگر زن 36 ساله به قدری گزاف بوده که صنعت سینمای چین را متضرر ساخته است.

به گزارش آی سینما، فن بینگ بینگ که از چهره‌های بین‌المللی سینمای جهان به شمار می‌رود، قرار است به زودی در کنار جسیکا چستین در فیلم اکشن زنانه «355» ایفای نقش کند. بنا بر آمار مجله اقتصادی‌ فوربز، فن 36 ساله پردرآمدترین بازیگر زن چین در چهار سال گذشته بوده است. توجه‌ها زمانی بیش از پیش به این موضوع جلب شد که رسانه‌های چین خبری مبنی بر خرید یک پنت هاوس دوبلکس سی میلیون دلاری در شانگهای توسط این بازیگر منتشر کردند.

دستمزد چهره‌های سرشناس یکی از مسایل حساس در صنعت سینمای چین است، جایی‌که محدود بودن شمار بازیگران تراز اولی که گیشه فیلم‌ها را تضمین می‌کنند پیامدهای ناخوشایندی از جمله ورشکستگی استودیوها و شرکت‌های فیلمسازی را به دنبال داشته است. سال 2017، قانون‌گذاران دولت با مداخله در بازار فیلم، استودیوها را ملزم به محدود کردن دستمزد بازیگرها اعلام کردند. بر این اساس، قرار شد دستمزد بازیگران به بیش‌تر از چهل درصد کل بودجه تولید یک فیلم نرسد. این قانون همچنین اضافه کرده دستمزد بازیگرهای اصلی فیلم‌ها نباید به بیش از هفتاد درصد کل دستمزد عوامل یک فیلم برسد.

مقامات چین هم در واکنش به جنجال اخیر اعلام کرده‌اند این اتهامات را جدی گرفته و در شرف انجام اقدامات لازم هستند تا با فرار ستاره‌ها از پرداخت مالیات مقابله کنند.

جسیکا چستین فن بینگ بینگ سینمای چین
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین